Ecommerce Management

Utöver strategisk rådgivning arbetar vi med löpande uppföljning och optimering av digitala projekt. Med Ecommerce Management menar vi det löpande, operativa arbete som en strategisk plan omfattar – det vill säga hands-on aktiviteter både på siten och i andra digitala kanaler.

Våra konsulter kan både utbilda och aktivt driva igenom följande områden:

  • Trafikdrivning
  • OnPage optimering av innehåll
  • Produktion av content för annonsering, onsite, sociala medier och nyhetsbrev
  • Mätning och analys

Driva trafik

Vi är specialister på digital marknadsföring för e-handel. Genom en iterativ, integrerad och datadriven ansats genererar vi relevant trafik och bättre ROI på era marknadsföringsaktiviteter. För oss och våra kunder är det väldigt viktigt att hålla en god balans mellan varumärke och försäljning för att kunna bygga sin verksamhet på lång sikt. Till skillnad från många andra aktörer på marknaden har vi duktiga designers och copywriters som tar fram material i rätt form och tonalitet. Vi arbetar med alla aspekter av trafikdrivning: både organiskt och betalt i flera kanaler. Det innebär att vi jobbar med sökmotoroptimering (SEO), betald sökordsannonsering (SEM), retargeting, affiliatemarknadsföring och retargeting i flera kanaler. Tillsammans med kunden tar vi fram en kanalstrategi helt utifrån era förutsättningar och behov för att hitta den mest kostnadseffektiva modellen.

Konverteringsoptimering

Man kan vara säker på att ingen någonsin kommer lyckas lansera en perfekt lösning, särskilt med tanke på ett ständigt förändrat konsumentbeteende. Som vi ser det är det efter själva lanseringen av en e-handelslösning som den stora utmaningen börjar – en e-handel är ett inte ett färdigt projekt utan kräver löpande optimering och utveckling. Vi jobbar med implementering av nya funktioner, A/B-tester, riktade kampanjer och SEO för att öka er konverteringsgrad och genomsnittsorder. 

Innehållsproduktion

Bild och text har extremt stor betydelse inom e-handel. Främst för att innehållet oftast är det som är viktigast för att skapa en engagerande shopping- och varumärkesupplevelse som också leder till köp. Men även för att kvalitativt innehåll ofta ger dig en högre ranking i sökmotorerna och har större chans att spridas vidare och generera fler organiska besök till site. Vår styrka ligger i vår långa erfarenhet av att skapa och optimera innehåll för e-handel, innehåll som både bygger varumärke och konverterar besökare till kunder.

Mätning, Uppföljning & Analys

Innan vi påbörjar ett projekt sätter vi tydliga mål och mätpunkter som vi utvärderar löpande. Vi kan också hjälpa våra kunder med rapportmallar, presentationer och intern utbildning.

Vi tycker att det är enklast att låta våra kunder tala för oss. Här kan du se ett case för hur vi jobbat med Ecommerce Managment.

Ecommerce Management