E-handelsbyrå

E-commerce Management

E-handel är aldrig ett fulländat projekt. Utöver strategisk rådgivning arbetar vi med löpande uppföljning och optimering av digitala projekt, vad vi kallar. Med Ecommerce Management syftar vi på det operativa arbete som en strategisk plan omfattar – det vill säga hands-on aktiviteter både på siten och i andra digitala kanaler. Vi jobbar för att öka försäljning och konvertering genom att implementera nya funktioner, göra A/B-tester på innehåll, skapa landningssidor och driva relevant trafik.

Våra områden

Våra konsulter kan både utbilda och aktivt driva igenom trafikdrivning, OnPage optimering av innehåll, produktion av content för annonsering, onsite, sociala medier och nyhetsbrev samt mätning och analys.

Trafikdrivning

Vi arbetar med alla aspekter av trafikdrivning: både organiskt och betalt i flera kanaler. Det innebär att vi jobbar med sökmotoroptimering (SEO), betald sökordsannonsering (SEM), retargeting och affiliatemarknadsföring.

Tillsammans tar vi fram en strategi med en mix av organiska och betalda kanaler för att hitta den mest kostnadseffektiva modellen som passar just ert varumärke.

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering är arbetet med att omvandla dina besökare till kunder. Det innebär att analysera, optimera och utvärdera dina besökares beteende onsite, och underlätta deras köpprocess.

Innehållsproduktion

Vår styrka ligger i att skapa och optimera innehåll för e-handel – innehåll som både bygger varumärke och konverterar besökare till kunder. Ett engagerande innehåll skapar en starkare shopping- och varumärkesupplevelse, samtidigt som det skapar högre rankning i sökmotorer.

Mätning, Uppföljning & Analys

Innan vi påbörjar ett projekt sätter vi tydliga mål och mätpunkter som vi utvärderar löpande. Vi sätter också upp rapportmallar, presentationer och intern utbildning.