Case

Långt och lyckat samarbete med Frank Dandy

Frank Dandy är ett av Skandinaviens ledande underklädesvarumärken som erbjuder ett brett sortiment av underkläder, kalsonger, trosor och strumpor. Deras förhållningssätt och vision är att bidra till en mer färgglad och inkluderande värld. Varumärket distribueras via ca 400 återförsäljare fördelat på 5 marknader med huvudfokus på Skandinavien.

Beyond Retail har haft ett nära samarbete med Frank Dandy sedan starten 2011 då Beyond Retail lanserade deras globala e-handel. Det innebar en signifikant omsättningsökning och en utnämning som en av världens 15 bästa e-handelssiter av The Webby Awards. Fram till 2017 har Beyond Retail aktivt förvaltat Frank Dandys e-handel. Det operativa uppdraget har löpt parallellt med att varumärket och e-handeln vuxit vilket utöver det löpande arbetet inneburit flera olika digitala projekt, som innefattat implementering av nya plattformar, integrationer och kanaler utefter behov.

Projekt

Lanserade global e-handel 2011 och total re-design 2016 tillsammans med Oakwood Creative.

Kanalstrategi

Utarbetat och implementerat strategi för sökordsannonsering, online display och affiliatemarknadsföring i flera kanaler:

 

  • Google Search Ads, Google Display, Google Shopping Feeds
  • Facebook & Instagram
  • Re-marketing i samtliga kanaler
  • Affiliate Marketing

Sociala medier

Implementerade en strategi för sociala medier som resulterade i + 10 000 följare på Facebook.

Priser

Utnämnd till en av världens 15 bästa siter av The Webby Awards.

Revenue
+ 200%
Fans
+ 10 000
Recruitments
+ 1