Nyhet

Ny kund: CDLP

CDLP är ett svenskt varumärke som grundades för 1,5 år sedan av filmregissören Christian Larson och entreprenören Andreas Palm. Med CDLP går de emot normen för massproducerade herrunderkläder och designar högkvalitativa herrunderkläder i miljövänliga material, utan stora logotyper eller skojiga mönster. Deras målsättning är att skapa en ny standard för manliga underkläder med en tydlig vision och ambition att skapa en lyxigare känsla för kalsonger – och att erbjuda en ny generation högkvalitativa underkläder som inte kompromissar med varken design eller kvalité. Stort fokus ligger på varumärkesupplevelsen som helhet – från hur produkten är tillverkad till hur den är designad och paketerad.

CDLP har sedan starten skapat ett mycket starkt varumärke och en genomarbetad produkt, vilket gjort att de redan idag finns på några av av världens mest framstående varuhus.Idag finns CDLP förutom på sin egen webbshop representerade via noggrant utvalda återförsäljare och shop-in-shops. CDLP får också kontinuerligt stort utrymme i press världen över samt nya förfrågningar på samarbeten. Kompetensen internt i bolaget är väldigt hög när det kommer till brand, inköp, design och logistik men i anslutning till ambitiösa tillväxtmål har man inlett ett samarbete med Beyond Retail för att stärka upp teamet med konkret e-handelskompetens. Detta för att sätta processer men framförallt med operativ kunskap för att arbeta med både konverteringsoptimering och trafikdrivning till siten.

Fokus i samarbetet är att snabbt identifiera kritiska förbättringsområden och löpande implementera och/eller projektleda dessa. Det primära målet är att säkra den befintliga plattformen för en aggressiv tillväxtplan samt onsite-optimering som driver konvertering på både kort och lång sikt.