CRM Data & Segmentation Specialist till Fritidsresor

Fritidsresor

Marketing Stockholm

Beyond Retail söker en CRM Data & Segmentation Specialist till Fritidsresor. Detta är en ny spännande tjänst inom Fritidsresor där din placering blir på huvudkontoret i Stockholm eller på det lite mindre kontoret i Köpenhamn. Du blir en del av ett nordiskt team om totalt 9 medarbetare som arbetar med CRM och ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att utföra riktade datadrivna aktiviteter från kampanjhanteringssystemet. Vidare säkerställer du att systemet innehåller korrekt kunddata som hjälper dig att nå rätt målgrupp i dina kampanjer. Tjänsten innebär ca 5-15 resdagar/år.

Arbetsuppgifter:

  • Ansvar för utförande och optimering av riktade kampanjer och marknadsaktiviteter
  • Optimering och utveckling av cross-sell och retention
  • Föjla upp tidigare kampanjer och resultat
  • Analysera, rekommendera och planera urval ur kunddatabasen som stöd för kommande marknadsaktiviteter 

Vem söker vi:

  • Erfarenhet av CRM med fokus på e-mailkampanjer
  • Erfarenhet av IBM Campaign, Adobe Campaign eller liknande samt kunskap om databaser
  • Erfarenhet av B2C och ett kommersiellt tänk
  • Analytisk förmåga
  • Goda kunskaper i engelska 

Vi söker dig som tidigare har arbetat i en liknande roll med ansvar för CRM och

e-mailkampanjer. Du är bekant med rapporteringsverktyg såsom Cognos, Business Objects eller liknande samt har förmåga att analysera kunddata/köpbeteende och identifiera kommersiellt intressanta målgrupper.

I den här rollen kommer du att ha stor nytta av ett analytiskt tänkande, förmåga att arbeta strukturerat och självständigt samt vana att arbeta mot deadlines. Har du utöver detta ett intresse för det kreativa innehållet i kampanjerna kan detta vara ett plus, men det är inte ett krav. Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska.

I denna rekrytering samarbetar Fritidsresor med Beyond Retail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Sofia Jarl Adolfsson på telefonnummer 0736839673