Daily Sports AB

E-commerce & Customer Service Coordinator

Daily Sports grundades 1995 och är Sveriges ledande varumärke inom golfkläder för kvinnor. Vårt omtyckta varumärke finns på 26 marknader och kollektionerna är kända för en perfekt passform, hög modegrad och utmärkt funktionalitet. Vi har en unik position på marknaden och vann 2017 priset för årets sportleverantör på Habits Modegala. I dagsläget går största delen av vår försäljning genom återförsäljare men vi ser en snabb tillväxt inom den egna e-handeln och satsar långsiktigt på att växa kanalen, både på befintliga och nya marknader. Som en del i vår fortsatta tillväxtresa letar vi nu efter en E-commerce & Customer Service Coordinator med ett starkt kundfokus och en passion för e-handel.

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

I den här rollen är du en del av e-commerce teamet och kommer att arbeta nära Head of E-commerce för att driva och optimera onlineförsäljningen. Tillsammans skapar och publicerar ni relevant och inspirerande innehåll och ser till att erbjudanden är aktuella och attraktiva för kunden. I rollen har du också ansvar för att ge våra onlinekunder förstklassig service på telefon och mail. Vi söker därför dig som är genuint intresserad av att hjälpa våra kunder både genom att ständigt utveckla köpupplevelsen online och genom den direkta kontakten med kunderna.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Löpande optimera och uppdatera produkttexter, kampanjer och övrigt content för att säkerställa att siten har relevant innehåll och är i linje med den kommersiella planen
  • Planera, genomföra och följa upp kommunikation via nyhetsbrev
  • Ansvara för organiskt innehåll på Facebook och Instagram
  • Analysera kundbeteende, utföra A/B-tester och göra förbättringar utifrån insikter
  • Bemöta kunder via telefon och mail i kundservice, dvs hantera ärenden kring exempelvis returer, reklamationer och leveranser genom att felsöka i vårt affärssystem och hjälpa kunden med en lösning
  • Utveckla arbetet i kundservice så att vi kan bli ännu bättre på att hantera inkommande ärenden
  • Följa upp och analysera effekten av dina insatser samt agera på relevanta KPI:er

Vi söker dig som har:

  • En utbildning inom e-commerce eller 1-2 års arbetslivserfarenhet inom e-commerce
  • Stor förståelse för hela kundresan online och vad som driver trafik och konvertering
  • Ett tekniskt intresse och förmågan att snabbt sätta dig in i och behärska nya system
  • Erfarenhet av att arbeta med kunddialog från kundservice eller annat serviceyrke
  • Förmågan att på ett logiskt, analytiskt sätt identifiera och härleda problem
  • Förmågan att analysera data och omvandla insikter till konkreta actions med mätbart affärsvärde
  • En mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Kan du fler språk än så är det meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi dessutom att:

  • Du är en duktig problemlösare - du älskar rent av att lösa problem och arbetar strukturerat och självständigt i de uppgifter du tar dig an
  • Du är en doer som tar ansvar från idé till avslut
  • Du är säljfokuserad och har en passion för att leverera en förstklassig service till kund
  • Du är nyfiken och driven med en stark vilja att utvecklas och arbeta med det som driver affären framåt

Missa inte den här chansen till ett roligt arbete där dagarna bjuder på mycket variation och där du kommer att ha möjligheten att utvecklas inom alla delar av e-commerce. Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt!