CRM & Marketing Automation
Öka kundens livstidsvärde (CLV)

1) Stärk er varumärkespositionering
2) Identifiera och engagera fler konsumenter
3) Öka köpfrekvensen
4) Öka den genomsnittliga orderstorleken
5) Få kunderna att stanna längre

Våra tjänster

Konsultverksamhet
Vi erbjuder tillfälliga och löpande konsulttjänster för att hantera specifika utmaningar eller långvariga projekt – alltid med experter och specialister för att stötta ert ledarskap och bredda teamet. Beyond Retail är en genväg för att lösa problem och fatta snabba och effektiva beslut.
Interimskonsulter inom CRM & Marketing Automation
  • CRM-Manager, Head of CRM, CRM & Loyalty Manager
  • Marketing Automation Specialist, Email Specialist
Management Consulting & Projekt inom CRM & MA
  • Utvärdering & teknikval, upphandling Martech
  • CRM Scoringmodell, benchmarking & due dilligence
  • Strategi för Lojalitetsprogram
Rekrytering
Vi har genomfört över 600 framgångsrika digitala rekryteringsprocesser, vilket gör oss till ledande inom den svenska marknaden för digital rekrytering.
Vi rekryterar följande roller:
  • CRM Manager, Head of CRM, CRM & Loyalty Manager
  • Marketing Automation Specialist, Email Specialist

Vi hjälper er att få en djupare förståelse för era kunder och deras resor

Vår datadrivna metod leder till mätbar tillväxt, och vi levererar långsiktigt värde genom vår expertis och djupa kunskap om CRM. Våra konsulter är experter på att förbättra er CRM-strategi och kan hjälpa till med operativa resurser för kampanjer och kundresor. Vi erbjuder analyser, implementeringar, utvärderingar och genomföranden för att öka kundretention och livstidsvärde. Med vår hjälp kan ni förstå era kunder och deras resor bättre och fokusera på vad som skapar mest värde för er.

Vad våra kunder säger

”Inom en vecka var Miona redan en integrerad del av vårt team och presenterade en plan som överträffade våra förväntningar. Implementeringen gick snabbt och systematiskt och skapade en solid grund för våra framtida CRM-initiativ. Vi ger en tumme upp till Beyond Retails CRM-konsulttjänster, och särskilt till Miona.”

Stefan Fragner

Tidigare VD, Skincity

Hur vi har hjälpt Happy Socks med deras CRM & Marketing Automation
+145%
CRM-intäkter
Happy Socks
Intäktsökningen från CRM uppnåddes genom att skapa ett nätverk av program inom Marketing automation som följde hela kundresan.
+100%
Konsumentinsikter
Happy Socks
Ökning av konsumentinsikter uppnåddes genom att säkerställa dataanslutningar och profilera om redan befintliga ESP Emarsys. Detta skapade en större förståelse för kunderna och möjliggjorde datadriven Marketing Automation för hela kundresan.
+62%
Genomsnittligt ordervärde
Happy Socks
Detta bevisar styrkan i Marketing Automation, vilket visar dess överlägsenhet jämfört med enbart massmeddelanden.
CRM & MA-teamet
Insikter om CRM
Hör av dig
Vi vill gärna höra från dig. Skicka ett meddelande till oss så pratar vi!