Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar
Arbetsuppgifter
- Utifrån kampanjplan hålla site och app uppdaterad när det gäller content – text och bild.
- Sökordsoptimering och uppföljning via Google Analytics.
- Ta fram och följa upp digitala kampanjer, skapa rapporter och agera utifrån dem.
- Driva digitala projekt med kravställning, implementering, tester och utvärdering.
- Dagligt underhåll av innehåll och performance på sites, appar och e-mail. Inkluderar även löpande optimering av funktionsflöden och användarvänlighet.
- Säkerställa releaseplaner tillsammans med externa parter och IT-avdelning.
- Ha löpande kontakt med IT- och Marknad/CRM-avdelning och externa parter.
Din profil
- Texthantering: Du är en stilsäker skribent som har stor vana vid att skriva för webben samt goda SEO-kunskaper. Du har erfarenhet av att skapa digitalt content och vet hur man anpassar det för respektive kanal.
- CMS: Du jobbar obehindrat i något eller flera CMS-verktyg. Erfarenhet av Sitecore är mycket meriterande.
- UX: Du har god förståelse för interaktionsdesign och User Experience onsite och kan använda verktyg som t.ex Google Analytics för att identifiera och förbättra performance flows.
- Tekniska kunskaper: Grundläggande teknisk förståelse behövs för att kunna kravställa mot utvecklare och IT. Vidare kan du ta egna idéer och bolagsinitiativ och utifrån dem ta fram kravspecifikationer för interna eller externa projekt. Kunskap inom programmering är meriterande men det inget krav.
- SEO: Erfarenhet av att jobba med onsite SEO, kan sätta upp mål för detta samt följa upp dem i Google Analytics
- Bildhantering: Grundläggande kunskaper inom bildredigering för webb.
- Kunskap om sociala medier är meriterande.
Som person ser vi gärna att du är strukturerad, kundorienterad och van vid att jobba självständigt samt kunna jobba med flera uppgifter parallellt. Du har relevant utbildning och minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.