Springtime Group

Content Manager till Springtime Group

Nu söker vi dig som kan hjälpa Springtime att ta nästa steg när det gäller vårt interna och externa content-arbete. Som Content Manager kommer du arbeta med våra egna och våra kunders redaktionella kommunikation i flera kanaler. Vi söker en digital person med ett naturligt marknadsföringstänk som utifrån ramar och mål kan ansvara för planering, produktion och uppföljning av redaktionella kampanjer. Det är ett varierande arbete som innehåller både textbearbetning, kampanjplanering och koncept på våra siter, sociala medier och nyhetsbrev.

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

COO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Nu söker vi dig som kan hjälpa oss att ta nästa steg när det gäller vårt interna och externa contentarbete. Som Content Manager kommer du arbeta med våra egna och våra kunders redaktionella kommunikation i flera kanaler. Vi söker en digital person med ett naturligt marknadsföringstänk som utifrån ramar och mål kan ansvara för planering, produktion och uppföljning av redaktionella kampanjer. Det är ett varierande arbete som innehåller både textbearbetning, kampanjplanering och koncept på våra siter, sociala medier och nyhetsbrev.

Du kommer att jobba tillsammans med vårt digitala team och marknadsavdelning, men i rollen ingår att sätta en tydlig rutin för produktion, uppföljning och rapportering internt. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter då vi är i en mycket expansiv fas. 

Ansvarsområden 

  • Ta fram kampanj-/innehållsplan för alla digitala kanaler för Springtime Travel
  • Ta fram kampanj-/innehållsplan för alla digitala kanaler för Springtime Groups externa kundsamarbeten
  • Producera content och säljmaterial för interna och externa projekt samt kunna presentera detta internt och för kund
  • Bistå vid planering, produktion och publicering av innehåll i Springtime Groups medier vid externa kundsamarbeten
  • Ta fram rapporter och löpande optimera och utveckla arbetet inom respektive ansvarsområde
  • Löpande utvärdera, konkretisera samt implementera utvecklingsmöjligheter

Erfarenhet

  • 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med dokumenterat goda resultat
  • Relevant akademisk bakgrund, gärna inom marknadsföring
  • Använder ett eller flera CMS och sociala plattformar obehindrat
  • Erfarenhet av mediaplanering för digitala kanaler
  • Erfarenhet av flexibelt arbete med många olika uppgifter
  • Vi ser gärna att du arbetat externt på plats hos kund

Kompetens

  • Mycket goda kunskaper inom digitala kommunikation och sociala medier
  • Kunskaper inom digital marknadsföring: trafikdrivning, konverteringsoptimering och SEO
  • Grundläggande teknisk förståelse för begränsningar och möjligheter i plattformar och andra digitala verktyg och system
  • Grundläggande kunskaper i Photoshop och digital design
  • Stark skribent

Personlighet

Vi söker en driven lagspelare som kan planera sitt eget arbete för att leverera goda resultat. Du har en stark marknadsprofil men har samtidigt en god känsla för redaktionell kommunikation. Du är van vid att arbeta självständigt, med flera projekt parallellt och med stort eget ansvar. Eftersom vi är ett litet team lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi ser gärna att du har ett delar vårt intresse för en aktiv livstil.

 Om tjänsten

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt kontor vid Alvikstorg i Stockholm och ute hos kund inom vissa projekt. Tjänsten är fördelad på 50% intern produktion för vårt resebolag Springtime och 50% för våra kunders räkning. Tillträdesdag så snart som möjligt. Ansökningar behandlas löpande.