Glitter

E-Commerce Manager

För att leda och utveckla den nya e-handelsetableringen söker Glitter en E-Commerce Manager till att leda utrullningen av e-handel och etablera kanalen som en viktig intäktskälla för Glitter.

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

CEO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

För att leda och utveckla den nya e-handelsetableringen söker Glitter en E-Commerce Manager till att leda utrullningen av e-handel och etablera kanalen som en viktig intäktskälla för Glitter.

UPPDRAGET

Arbetsuppgifter

  • Ansvar för att leda Glitters go-to-market strategi för e-handel i linje med rådande varumärkesstrategi.
  • Övergripande ansvar för att e-handelsverksamheten levererar bästa möjliga konvertering, kundanskaffning samt grad av återkommande kunder.
  • Ansvara för utvecklingsplan och projektleda utvecklings- och integrationsarbete.
  • Ansvarig för att rätt sortiment visas online (PIM-hantering).
  • Löpande analysera effektiviteten i e-handeln och optimera processer och föden.
  • Framtagande av prognos och budget.
  • Uppföljning och rapportering P&L och KPI:er
  • Ansvara för framtida internationell expansion online.
  •  Ansvara för att synkronisera e-handeln med övriga kanaler.
  • Omvärldsbevakning, utvärdera ny teknologi, verktyg och nya utvecklingsmöjligheter.
  • Upphandla och optimera leverantörsavtal.
  • Koordinera, leda och kravställa mot externa byråer och konsulter.
  • Hantera kravställning på övriga delar av verksamheten för att understödja e-handeln.

Övriga fakta

  • Personalansvar för framtida e-handelsteam
  • Rapporterar till Försäljningschef
  • Placering på Glitters trevliga kontor invid Slussen, Stockholm

VAD VI LETAR EFTER

Erfarenhet

  • Gedigen erfarenhet inom omnichannel/e-handel.
  • Dokumenterad erfarenhet av att leverera resultat i en snabbrörlig digital miljö.
  • Erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt
  • Relevant akademisk bakgrund
  • Erfarenhet från att starta nya affärsområden/verksamheter.
  • Tydlig kommersiell expertis

Kompetens

  • Mycket goda kunskaper inom digitala affärer: Trafkdrivning, kundbeteenden och lojalitet.
  • Konverteringsoptimering och kundanskaffning.
  • Stark analytisk förmåga och kunskaper inom webbanalys och verktyg (t.ex. Google Analytics)
  • Goda kunskaper inom digital marknadsföring, särskilt inom sök (SEO, SEM)
  • Teknisk förståelse för begränsningar och möjligheter i plattformar och andra digitala verktyg och system.
  • Flytande på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Personlighet

  • Driven med förmåga att leverera resultat genom målinriktat eget arbete och genom att motivera och leda andra.
  • Älskar försäljning och har ett Intresse för mode.
  • God kommunikativ förmåga.
  • Mycket god samarbetsförmåga.