Ditt ansvar
Rollen är en central roll på företaget där du blir ansvarig för att ta fram digitala marknadsförings- och sökstrategier. I det operativa arbetet ingår att planera, bygga och optimera kampanjer i Google AdWords och för andra digitala kanaler.
Din profil
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att arbeta med SEM och SEO inom retail och e-handel. Du har dokumenterade resultat där du har ansvarat för leverans och kvalitetssäkring inom Google Adwords, Google Shopping, Retargeting, Video retargeting, Tag Manager, Analytics. Du har även skapat resultat genom arbete i programmatic, display och affiliate system och har stor vana av detta. Du har även god förståelse för termer såsom CTR, CPM, CPC, CPA, CVR, CR, CPO, QS. Erfarenhet av Programmatisk annonsering (RTB) är ett plus. Att du behärskar svenska och engelska är en förutsättning. Kunskaper i finska och polska är meriterande men inte ett krav.
Personlighet
För att trivas i rollen ser vi att du gillar att självständigt utföra SEM & SEO hantverket, snarare än att bara projektleda andra. Du har starkt kundfokus, är resultatdriven, orädd, nyfiken, drivs av att lära dig nya saker och vågar testa nytt. Du trivs i en entreprenöriell organisation och bidrar med struktur och proaktivitet. Du älskar att driva försäljning online, är analytisk och föredrar beslut baserade på data. Du triggas av utmaningar och vet att det krävs ödmjukhet och kreativitet för att lösa de svåraste av dem. Du är medveten om att det på ett stort företag krävs rätt dos av att vara prestigelös, flexibel och lösningsorienterad.
Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde sker så snart som möjligt efter överenskommelse.