Röhnisch är ett svenskt familjeföretag i tredje generationen med rötter i en värld av sport och gymnastik som finns i 20 länder i olika kategorierna: Training, Running, Yoga, Golf, Beach och Outerwear. Röhnisch gör sportkläder för kvinnor, av kvinnor. Vi designar och utvecklar trendiga och funktionella sportkläder för kvinnor som har förstått att rätt sportkläder både kan motivera och inspirera, och som ser värdet i att investera i sig själva och sitt välbefinnande. Genom att tydligt fokusera på vad kvinnan behöver vi aldrig kompromissa med design, kvalitet eller passform.
Nu söker vi dig som älskar att vara en viktig del i ett framgångsrikt team. Du förväntas att ta ett stort eget ansvar, alltid med Röhnisch bästa i fokus. Vi ser att Röhnisch Ecommerce Manager tar bolagets ehandelskanal till nästa nivå och stärker organisationen digitalt.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för att ta Röhnischs e-handel till nästa nivå i linje med rådande varumärkesstrategi.
- Ha övergripande ansvar för att e-handelsverksamheten levererar bästa möjliga konvertering, kundanskaffning samt grad av återkommande kunder.
- Ansvara för utvecklingsplan och projektleda utvecklingsarbete.
- Ansvara för säljstyrning och online merchandising - att rätt sortiment visas online och att det presenteras på bästa sätt.
- Löpande analysera effektiviteten i e-handeln och optimera processer och flöden.
- Framtagande och ansvar för prognos och budget samt uppföljning och rapportering P&L och KPI:er.
- Ansvara för att synkronisera e-handeln med övriga kanaler.
- Omvärldsbevakning, utvärdera ny teknologi, verktyg och nya utvecklingsmöjligheter.
- Upphandla och optimera leverantörsavtal.
- Koordinera, leda och kravställa mot externa byråer och konsulter.
- Hantera kravställning på övriga delar av verksamheten för att understödja e-handeln.
Erfarenhet
- Gedigen erfarenhet inom e-handel
- Dokumenterad erfarenhet av att leverera resultat i en snabbrörlig digital miljö
- Relevant akademisk bakgrund
- Tydlig kommersiell expertis
- Meriterande med internationell erfarenhet eller erfarenhet från annat varumärke inom sport/mode
Kompetens
- Mycket goda kunskaper inom digitala affärer: trafikdrivning, kundbeteenden och lojalitet
- Konverteringsoptimering och kundanskaffning.
- Förståelse för symbiosen mellan wholesale och retail
- Stark analytisk förmåga och kunskaper inom webbanalys och verktyg (t.ex. Google Analytics)
- Goda kunskaper inom digital marknadsföring, särskilt inom sök (SEO, SEM)
- Teknisk förståelse för begränsningar och möjligheter i plattformar och andra digitala verktyg och system.
- Flytande på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Personlighet
- Driven med förmåga att leverera resultat genom målinriktat eget arbete och genom att motivera och leda andra.
- Nyfiken, engagerad och har en vilja att bidra med kunskap och energi.
- Älskar försäljning och har ett intresse för mode och träning.
- God kommunikativ förmåga.
- Mycket god samarbetsförmåga.
Övrigt
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på bolagets kontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm.
Ansökan
Ansökan sker i samband med Beyond Retail via deras karriärsite. Vi behöver din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast 7e november. Tillträde sker snarast och vi kommer att göra urval och intervjuer löpande.