Filippa K

Digital Marketing Specialist

Filippa K's ehandel växer kraftigt och kommer under 2017 att fokusera ytterligare på customer acquisition och att driva relevant trafik. Som ett led i detta söker de nu en vass digital marknadsförare, med tonvikt på SEM, som kan ta ett helhetsgrepp kring den köpta online-marknadsföringen och ta den till nästa nivå.

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

CEO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Digital Marketing Specialist (PPC

Som Digital Marketing Specialist med fokus på PPC kommer du i vara ansvarig för kundanskaffning via köpta kanaler på Filippa K. I huvudsak innebär detta att hantera SEM (Google Adwords/Bing) samt våra andra köpta kanaler som Facebook, Instagram, YouTube och Google Shopping. I din roll ingår det att planera, sätta upp kampanjer, följa upp, analysera, optimera och rapportera till E-commerce manager. Positionen är heltidstjänst och baserad på Filippa K’s huvudkontor i Stockholm.

Arbetsuppgifter

  • Operativt och strategiskt ansvarig för samtliga PPC-konton
  • Utvärdera och följa upp kampanjer via Adwords & Google Analytics
  • Arbeta proaktivt för att öka försäljningen
  • Analysera attributionsmodeller för att förstå sambanden mellan kanalerna
  • Synkronisera trafikdrivning via köpta kanaler med marknadsavdelning och den organiska trafikdrivningen
  • Utvärdera möjligheter för retargeting och synkronisera med rådande strategi för customer retention

Erfarenhet & Kompetens

  • Minst 2 års erfarenhet av att arbetat operativt och strategiskt med Google Adwords med dokumenterat hög ROAS
  • Modeintresserad
  • Goda kunskaper inom Facebook och Instagram-annonsering
  • God förståelse för SEO och sambandet mellan SEO & SEM
  • Passion för digital marknadsföring och e-handel
  • Kommersiellt sinne och känsla för att balansera varumärke och försäljning
  • Resultatorienterad, analytisk och van av att arbeta i ett högt tempo
  • Erfarenhet av att följa upp kampanjer via Google Analytics
  • Goda kunskaper inom Excel
  • Flytande på engelska är ett krav
  • Erfarenhet från att ha jobbat med GTM är meriterande
  • Akademisk utbildning inom marknadsföring eller ekonomi är meriterande
  • Kunskaper inom affiliatemarknadsföring och partnersamarbeten är meriterande
  • Övriga språkkunskaper, i synnerhet tyska är meriterande

Din profil

Vi tror att du som söker tjänsten har gedigen erfarenhet av Adwords och Google Analytics. Som person är du social, proaktiv, självgående och trivs med att arbeta i team. Du följer med i de senaste trenderna inom SEM och vill vara med på vår fortsatta expansion av ehandeln. Vi ser gärna att du har erfarenhet av e-handel, liknande företag eller har arbetat med sök på en byrå i några år och skulle vilja gå över till kundsidan.

Övrigt

  • Placering: Bolagets huvudkontor i Münchenbryggeriet på Söder, Stockholm
  • Omfattning: Heltid
  • Tillträde: Snarast

Ansökan

Denna rekrytering hanteras av Beyond Retail. Vi behöver din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast 15:e Januari. Urval och intervjuer av kandidater sker löpande.