Iduna AB

Head of E-commerce and Digital Marketing

Idunakoncernen, med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld- och silversmycken samt bijouterier /../

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

COO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Idunakoncernen, med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld- och silversmycken samt bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement.

Idag finns Guldfynd på ett 60-tal orter över hela Sverige med 118 butiker varav 4 franchisebutiker. Hallbergs Guld med 36 butiker och Albrekts Guld med 47 butiker finns på ett 20-tal orter.

Idunakoncernen ger sysselsättning för ca 1 150 anställda inklusive anställda på deltid. Butiksförsäljningen uppgår till ca 1.3 miljarder kronor inklusive franchisebutikerna och mervärdeskatt.

Nu söker vi en Head of E-commerce and Digital Marketing som vill leda arbetet och utvecklingen av Guldfynds, Albrekts Gulds och Halbergs Gulds e-handel samt vår digitala marknadsföring inklusive sociala media. Tjänsten är på heltid och är ett vikariat ca ett år. Placering är på vårt kontor i Solna, Stockholm.

Tjänsten innebär:

  • Ett övergripande ansvar för våra tre hemsidor inklusive e-handel, såväl strategiskt som operativt.
  • Ansvar för att nå uppsatta försäljningsmål för e-handeln.
  • Ansvar över löpande utveckling av hemsidor och e-handel såväl som över större utvecklingsprojekt.
  • Löpande analysera e-handelns försäljning och övriga nyckeltal samt vidta åtgärder för att nå uppsatta mål.
  • Ett övergripande ansvar över all digital marknadsföring inklusive sociala medier, SEO, SEM, affiliates mm, i enlighet med övergripande marknadsplan och våra tre koncepts målsättningar och strategier.
  • Löpande analysera effektiviteten i vår digitala marknadsföring och synlighet online.
  • Att leda och coacha ditt team för att nå uppsatta mål.

För att trivas hos oss och vara framgångsrik i denna roll bör du:

  • Ha flera års erfarenhet av att arbeta med e-handel och digital marknadsföring. Erfarenhet från detaljhandel är meriterande.
  • Ha minst två års erfarenhet av personalansvar.
  • Ha en högskoleutbildning inom marknadsföring eller motsvarande.
  • Ha ett starkt driv och söka utvecklingsmöjligheter för att nå bättre resultat.
  • Vara analytisk och resultatinriktad samt ha erfarenhet av försäljnings- och lönsamhetsuppföljning.
  • Vara noggrann, strukturerad och kunna prioritera ditt eget såväl som teamets arbete.
  • Ha en kommunikativ förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra människor.
  • Ha en prestigelös och positiv inställning.

Du kommer att arbeta i en kreativ miljö på marknadsavdelningen och rapportera till Marknadschefen. Du kommer att bedriva ett nära samarbete med vår reklamavdelning samt med externa partners. För rätt person är detta en spännande och utvecklande tjänst. Det kräver dock att Du vill och kan satsa mycket tid, energi och engagemang. Du måste vara duktig på att planera ditt arbete men snabbt kunna parera då det behövs.

Tjänsten är på heltid och är ett vikariat t.o.m. 180331. Tillträde enligt överenskommelse. Placering på vårt kontor i Solna, Stockholm.

Du är varmt välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka CV och personligt brev via e-post senast den 15 januari till Carina Fredblad på carina.fredblad@iduna.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina på angiven e-postadress.