Efva Attling

E-commerce Manager

Efva Attling befinner sig i ett spännande skede där man sett en tydlig ökning av den egna online-försäljningen under de senaste 2 åren. Man har /../

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

CEO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Efva Attling befinner sig i ett spännande skede där man sett en tydlig ökning av den egna online-försäljningen under de senaste 2 åren. Man har därför bestämt sig för att ta till vara på potentialen och lyfta ut e-handelsverksamheten från marknadsavdelningen för att skapa ett eget affärsområde. Genom att göra detta önskar man öka fokus på användarvänlighet, konvertering och digital analys samt arbeta mer med varumärket digitalt. Dessutom vill man skapa en funktion som ökar förståelse för e-handeln internt och som kan ta en ledande roll i tex omnichannel-strategiska frågor.

I anknytning till detta har det blivit tydligt att man behöver förstärka organisationen med gedigen e-handelskompetens. Efva Attling söker nu därför en E-commerce Manager som kan bidra till att stärka organisationen digitalt och som kan maximera e-handelskanalens position som en viktig varumärkes- och intäktskälla för bolaget.

Mer information om tjänsten:

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för att ta Efva Attlings e-handel till nästa nivå i linje med rådande varumärkesstrategi.
  • Ansvara för att e-handelsverksamheten levererar bästa möjliga konvertering, kundanskaffning samt grad av återkommande kunder.
  • Ansvara för utvecklingsplan och projektleda utvecklingsarbete.
  • Bidra till att bolaget arbetar så effektivt så möjligt med tex omni-channel-lösningar
  • Ansvara för säljstyrning och online merchandising - att rätt sortiment visas online och att det presenteras på bästa sätt.
  • Löpande analysera effektiviteten i e-handeln och optimera processer och flöden.
  • Framtagande och ansvar för prognos och budget samt uppföljning och rapportering av P&L och KPI:er.
  • Personalansvar för E-commerce Coordinator.
  • Ansvara för att synkronisera e-handeln med övriga kanaler.
  • Omvärldsbevakning, utvärdera ny teknologi, verktyg och nya utvecklingsmöjligheter.
  • Upphandla och optimera leverantörsavtal.
  • Koordinera, leda och kravställa mot externa byråer och konsulter.
  • Hantera kravställning på övriga delar av verksamheten för att understödja e-handeln.

Erfarenhet

  • Gedigen operativ och strategisk erfarenhet av att ansvara för e-handel.
  • Meriterande med erfarenhet från annat varumärkesdrivet företag.
  • Meriterande med erfarenhet från tex modebranschen.
  • Relevant akademisk bakgrund.
  • Tydlig kommersiell och analytisk expertis.

Kompetens

  • Mycket goda kunskaper inom digitala affärer: Trafikdrivning, kundbeteenden och lojalitet.
  • Mycket goda kunskaper inom konverteringsoptimering och kundanskaffning.
  • Förståelse för symbiosen mellan retail och e-handel.
  • Stark förståelse för varumärkstrategi och hur det kan appliceras i den digitala världen.
  • Stark analytisk förmåga och kunskaper inom webbanalys och verktyg (t.ex. Google Analytics).
  • Goda kunskaper inom digital marknadsföring, särskilt inom sök (SEO, SEM).
  • Teknisk förståelse för begränsningar och möjligheter i plattformar och andra digitala verktyg och system.
  • Flytande på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.

Personlighet

  • Prestigelös "team player" – denna roll är både operativ och strategisk
  • Mycket god kommunikativ förmåga
  • Driven med förmåga att leverera resultat genom målinriktat eget arbete och genom att motivera och leda andra
  • Nyfiken, engagerad och har en vilja att bidra med kunskap och energi
  • En bonus om du har känsla för färg och form och/eller har ett intresse för smycken

Arbetstid: Heltid, viktigt att vara på kontoret men flextid
Ingår resor: Inte direkt
Önskat tillträde: Snarast/efter överenskommelse
Rapporterar till: Anders Wiberg, VD