Swedoffice

Online Marketing Manager

SwedOffice.se är ett av Sveriges största renodlade e-handelsföretag inom kontorsmaterial och startades 2006. Vi erbjuder företag och organisationer ett brett sortiment med allt från kopieringspapper till städartiklar. Försäljningen sker via www.swedoffice.se. Större delen av marknadsföringen sker idag online. Som Online Marketing Manager kommer du att rapportera direkt till bolagets VD och ansvara för planering, administration och koordinering av alla marknadsaktiviteter. Både på och utanför nätet.

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Online Marketing Manager

Är du en marknadsförare som har en slumrande entreprenör boendes inom dig? Då kan det vara dags att väcka entreprenören nu och ta nästa steg i karriären. Trivs du med att ständigt utvecklas, jobba i ett litet, tajt team och att vara med och påverka, kan vi erbjuda ett riktigt kul jobb i fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

Vem letar vi efter?

Vi är bara ett halvt dussin personer som jobbar här. Därför tror vi att du för att trivas här, är en person som föredrar att vara den som skapar rutiner och processer. Du trivs med att agera på eget initiativ och kan ta beslut utan att behöva rådfråga andra. Du är också prestigelös och har lätt för att samarbeta.

Dina arbetsuppgifter:

• Strukturera upp och ansvara för all marknadsföring.
• CRM, mailutskick och erbjudanden till befintlig kundbas.
• Utvärdera och utveckla befintliga marknadskanaler samt testa nya.
• Hålla dig uppdaterad på digitala trender och "best practices”.

Vi lägger stor vikt vid personlighet, så några egenskaper som vi tror kan hjälpa dig att lyckas som Online Marketing Manager är:

• Strukturerad och engagerad.
• Näsa för affärer och säljtänk.
• Drivs av att utvecklas.
• Noggrann, kreativ och prestigelös.

För att klara jobbet – och tycka att det är kul – ska du:

• Ha minst 1-2 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring.
• Bekväm med Google AdWords/Analytics och e-postmarknadsföring.
• Ha en analytisk förmåga samt goda språkkunskaper i svenska och engelska

Arbetstid: Heltid, viktigt att vara på kontoret men flextid
Ingår resor: Inte direkt
Önskat tillträde: Snarast/efter överenskommelse

Ansökningsinformation:

Denna process hanteras av Beyond Retail. Vi behöver din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast 15 september. Tillträde sker snarast och vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. För frågor om din ansökan kontakta Beyond Retail.

Välkommen med din ansökan!