Sedan starten 1975 har AJ Produkters affärsidé varit densamma, att vara ett ledande företag inom kontors-, lager-, skol- och verkstadsinredning. Ambitionen är att leverera förstklassiga och attraktiva produkter till rätt priser, samt att fortsätta leda och driva utvecklingen framåt i branschen genom att vara lyhörda för kunders nuvarande och framtida behov. AJ möter sina kunder genom bl.a. ehandeln och katalogförsäljningen, samt via showrooms i Stockholm och Halmstad. Bolaget arbetar med hela kedjan, från produktutveckling, design och produktion till slutförsäljning till kund.
Som E-mail marketing specialist kommer du vara en nyckelperson i organisationen och ansvara för implementering av en e-postmarknadsföringsstrategi på internationell nivå. Du kommer fokusera på att ständigt optimera innehållet i dessa strategier för att maximera resultatet. Du kommer även samarbeta med övriga kollegor i teamet för att på så sätt maximera användandet av strategierna.
Exempel på arbetsuppgifter
• Ansvarar för att skapa och implementera nyhetsbrevstrategi för AJ internationellt, inklusive tillvägagångssätt för att maximera antalet aktiva prenumeranter
• Samarbetar med marknad för framtagning av material såsom bilder, copy och artiklar till nyhetsbreven samt publicering till bloggen
• Utför tester och agerar på resultatet för att optimera utskicken
• Samlar och analyserar data, identifierar kommande trender och bevakar konkurrenter för att maximera investeringen inom e-postmarknadsföringen
• Budgetansvarig på nationell nivå samt på internationell nivå bevaka, följa upp och kommunicera ROI och förbättringsförslag på e-postmarknadsföringen till dotterbolagen
• Är delaktig i framtagandet av kampanjplan till e-handeln samt ansvarar för att epostmarknadsföringen och anskaffandet av nya prenumeranter omhändertas maximalt i kampanjplanen på internationell nivå
• Samarbetar med dotterbolagens ecommercespecialister för att utveckla best practise för hela bolaget inom e-postmarknadsföring
• Utbildar, supportar och säkerställer att dotterbolagens ecommercespecialister och chefer uppnår ställda kompetenskrav inom e-postmarknadsföringsverktyget och andra relevanta verktyg kopplat till kampanjer
Erfarenhet
• Någon form av eftergymnasial utbildning inom marknadsföring
• 2–3 års arbetslivserfarenhet från e-postmarknadsföring med dokumenterat resultat
• Arbetslivserfarenhet från webbanalys, besökarnas beteendeanalys och konverteringsförbättring samt e-postverktyg
• Djup förståelse för hur kunden agerar i den digitala miljön
• Erfarenhet från att arbeta i en kommersiell miljö, gärna inom retail
• Mycket god kunskap i det lokala språket i tal och skrift
Personliga egenskaper
• En hög ambitionsnivå, med målet inställt på att leverera ett bra resultat inom satta ramar
• Har en passion för muntlig och skriftlig kommunikation och bild samt att gräva i siffror för att ständigt optimera erbjudandet/flödet
• Är analytiskt lagd, t.ex. erfarenhet av gap-analys samt Google Analytics
• Gillar att jobba med kollegor på nationell och internationell nivå
• Har ett öga för detaljer men är intresserad av helheten. Kan identifiera möjligheter och strategier för att förbättra befintliga strategier och öka ROI
Ansökningsinformation
Denna process hanteras av Beyond Retail. Vi behöver din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast 14 juli. Tillträde sker snarast och vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. För frågor om din ansökan kontakta Beyond Retail.