Teknikmagasinet

E-handelschef

Teknikmagasinet söker E-handelschef Teknikmagasinet är ett av Nordens roligaste detaljhandelsföretag som säljer nya heta prylar i alla dess former – allt från skön high-tech som /../

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

COO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Teknikmagasinet söker E-handelschef

Teknikmagasinet är ett av Nordens roligaste detaljhandelsföretag som säljer nya heta prylar i alla dess former – allt från skön high-tech som smartphones och surfplattor till roliga gadgets och maskeradartiklar.

Nyckel nummer ett till våra framgångar, och vår främsta målsättning, är nöjda kunder. Alla våra kunder skall bli nöjda, stora som små - de är anledningen till att vi har våra jobb och de betalar varenda krona av våra löner. Att handla på TM skall vara tryggt, snabbt, enkelt och kul. Nyckel nummer två till Teknikmagasinets framgångar är våra duktiga medarbetare och sammanhållningen i vårt gäng.

Teknikmagasinet har ca 600 anställda och omsätter drygt 1 miljard kr. Bolaget befinner sig i en spännande expansionsfas och har över 130 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland. Förutom att kontinuerligt växa butikskedjan med fler fysiska butiker har man stora ambitioner att växa bolagets e-handel från dagens redan betydande nivå. Teknikmagasinet söker nu därför en E-handelschef som ska leda bolagets digitala utveckling och försäljning.

Är du redo att axla ansvaret för att utveckla en av Sveriges roligaste e-handelsbutiker?

Om tjänsten

Som E-handelschef på Teknikmagasinet blir din uppgift att leda och utveckla bolagets e-handel med målsättning att öka försäljningen, erbjuda den bästa användarupplevelsen och stärka relationen med våra kunder.

Mer specifika ansvarsområden:

  • Ansvar för att vidareutveckla och implementera Teknikmagasinets långsiktiga strategi för e-handel kopplat till försäljning, varumärke, service och kundupplevelse
  • Ansvar för e-handelns KPI:er, löpande uppföljning samt rapportering
  • Ansvar för att skapa engagemang och sprida kunskap i organisationen i frågor som rör e-handel samt vara en nyckelperson i utvecklandet av omni-kanalstrategier
  • Ansvara för analys rörande försäljning via e-handeln
  • Kravställa och ha nära samarbete med både andra interna avdelningar och externa leverantörer
  • Personalansvar för det e-handelsteam som du kommer ansvara för att rekrytera

Detta söker vi hos dig:

Vi söker en erfaren e-handelschef med hög digital kunskap, ett gediget teknikintresse och förmågan att omsätta visioner till faktiska handlingar. Du är kundorienterad, kreativ och säljdriven i ditt sätt att utveckla affärer och tänker alltid ur ett helhetsperspektiv. Du behöver vara strukturerad och ha förmågan att driva såväl strategiska som operativa e-handelsfrågor, för att få ut maximalt av ditt arbete.

Du bör ha ca 3-5 års dokumenterad erfarenhet av att leda utveckling inom e-handel i en snabbt växande organisation. Du kommer i många avseenden att ha en beställarroll och måste därför ha en kombination av affärsförståelse, vara bra på att kommunicera och leda medarbetare samt projekt. Tidigare personalansvar är därför meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med CRM- och omni-kanalstrategier då vi vill fokusera på att göra Teknikmagasinets kundupplevelser så smidiga som möjligt.

Teknikmagasinets E-handelschef kommer att rapportera direkt till bolagets VD, Catherine Sahlgren.

Att arbeta på Teknikmagasinet

TM-andan är vår värdegrund och vår kultur. Arbetet på Teknikmagasinet präglas i alla led av tre grundvärderingar. Denna värdegrund är baserad på våra anställdas åsikter och har tagits fram genom att alla anställda i alla butiker, på vårt huvudkontor och vårt lager har fått säga vad de tycker är utmärkande för att jobba på just Teknikmagasinet.

  • Humor

På Teknikmagasinet tar vi vårt jobb på allvar, men alltid med glimten i ögat. Vårt roliga och ibland galna sortiment präglar både våra personligheter och vårt sätt att tänka. Just därför är det inte konstigt att vi skämtar och skojar med våra kunder eller delar ut katalogen iförda kycklingdräkter. Vi har roligt på jobbet och vill att det smittar av sig på våra kunder!

  • Service

I våra butiker är det en självklarhet att var och en av våra kunder alltid ska få service i världsklass och vi går gärna utanför ramarna för att hjälpa våra kunder på bästa sätt. Samma sak gäller inom företaget. Vi ger lika bra service till alla våra kollegor oavsett om det är de allra närmaste eller från en annan butik eller avdelning. Alla ställer upp för varandra när det behövs.

  • Gemenskap

På Teknikmagasinet är atmosfären väldigt avslappnad och gemenskapen väldigt stark. Varje person spelar en avgörande roll i vår framgång oavsett om man är vd eller jobbar extra. Vi tycker byråkrati är tråkigt och har istället korta beslutsvägar så man kan lägga sin tid på det som är roligt. Det leder till att avstånden känns väldigt små trots att företaget är stort. Allas röster hörs och vi finns alltid tillgängliga för varandra.

Teknikmagasinets huvudkontor ligger i Sundbyberg och har dryga 50 härliga medarbetare vars huvudfokus är att se till att alla anställda i våra butiker har bästa möjliga förutsättningar för att kunna göra våra kunder nöjda.

Låter detta som en utmaning för dig?

Denna process hanteras av Beyond Retail och ansökan sker vi deras karriärsite. Vi behöver din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast den 5 Maj. Tillträde sker snarast och vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. För frågor om din ansökan kontakta Beyond Retail.

Välkommen med din ansökan!