I rollen
I rollen som som Head of Performance Marketing kommer du att ha en central roll i den snabbast växande delen av bolaget. Du har helhetsansvaret för paketering och leveransen av ett helt nytt erbjudande, dess planering, genomförande själva leveransen i kampanjer som mäts på konvertering. Du är även med och bygger våra förutsättningar i form av produkter och teknik för området, framåt. Du kommer att arbeta i ett mindre team där du har det övergripande ansvaret för de programmatiska köpen och utveckling av bolagets förmåga.
Ansvarsområden i korthet:
- Vara systemägare av DSP och andra teknikpartners inom området
- Ha huvudansvaret för leverans och optimering av kampanjer med multipla DSP:er samt DFP
- Bygga upp ett team kring genomförandet och optimering av kampanjer
- Implementering av teknik (mätning, taggar, etc.) tillsammans med kund inför kampanjer
- Paketera och utveckla nya och befintliga produkter inom programmatiska köp
- Övervaka trender i marknaden för att säkerställa att Adwell ligger i framkant
Vi söker efter dig som har
- God kunskap inom performance driven onlinemarknadsföring och konvertering på strategisk och operativ nivå inom från spelbolag, RTB trading (byrå) och/eller e-handel.
- Du är analytisk, ger dig inte och har gott mediatänk.
- Du vill vara med på en tillväxtresa och är en lagspelare!
Vad erbjuder vi
- En tillväxtresa där du får vara med och bygga ett nytt affärsområde, team och produkt
- Du blir hörnstenen i affärsområdet och Adwell investerar i dig i form av seminarier, internationella konferenser och utbildning
- En rolig arbetsmiljö med entreprenöriell uppstickaranda och driv
- Duktiga och erfarna medarbetare inom både teknik, system, affärsutveckling och sälj som du kan inspireras och lära dig av
- En lärande organisation där vi alltid hellre provar än fäller
Adwell är grundat av en kombination av välrenomerade entreprenörer och starka säljare. Företaget präglas därför av framåtanda, entreprenörskap och entusiasm samt drivs av framgångsrika och erfarna medarbetare med hög ambitionsnivå och gemensamma mål. Alla känner därför ett ägandeskap för det vi gör och vill inte bara leverera produkten, utan också 100% service till kund.