CRM Manager

Swedoffice

Marketing Stockholm

SwedOffice är ett av Sveriges största renodlade e-handelsföretag inom kontorsmaterial och startades 2006. Försäljningen sker via www.swedoffice.se. Större delen av marknadsföringen och kommunikationen sker idag online. Trivs du med att ständigt utvecklas, jobba i ett litet, tajt team och att vara med och påverka, kan vi erbjuda ett riktigt kul jobb i fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

SwedOffice är inne i en tillväxtfas och söker nu en erfaren CRM Manager som kan ta företagets kunderbjudande till nästa nivå. Som CRM Manager har du det övergripande ansvaret för att utveckla SwedOffice kundrelationer i nya och befintliga kanaler. Med hjälp av datadriven analys ansvarar du för att ta fram och optimera den riktade kommunikationen mot SwedOffice olika kundsegment och arbetar löpande mot att förbättra nyckeltal som lönsamhet, engagemang och lojalitet.

Ett stort fokus kommer att ligga på att förbättra och effektivisera SwedOffice e-postmarknadsföring, där du som CRM Manager kommer att ha kanalens övergripande ansvar både operativt och strategisk. Tjänsten ingår i marknadsavdelningen där teamet tillsammans ansvarar för den löpande produktionen av nyhetsbrev och övrig e-postkommunikation. Som CRM Manager kommer du rapportera direkt till bolagets VD.

Vem letar vi efter?

Vi är bara ett halvt dussin personer som jobbar här. Därför tror vi att du för att trivas här, är en person som föredrar att vara den som skapar rutiner och processer. Du trivs med att agera på eget initiativ och kan ta beslut utan att behöva rådfråga andra. Du är också prestigelös och har lätt för att samarbeta.

Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för företagets CRM-aktiviteter, med fokus på epost
  • Ansvarig för att sätta strategin för e-postmarknadsföring och övergripande försäljningsmål från e-postkanalen
  • Operativt ansvarig för att skapa attraktiva och relevanta erbjudanden samt i samarbete med medarbetare inom marknadsteamet skapa, optimera och skicka nyhetsbreven
  • Ansvarig för att analysera och segmentera kunddatabasen för att anpassa nyhetsbreven därefter
  • Analysera och optimera ”kundresan” genom att bearbeta kunden på olika sätt, anpassat efter kundens beteende
  • Utvärdera och ta fram strategier för alternativa kommunikationsvägar som t.ex. postala utskick, DR och telefon.

För att klara jobbet ska du ha:

  • Minst 2-3 års erfarenhet från en liknande roll inom CRM/E-postmarknadsföring. Gärna på ett e-handelsbolag.
  • Gedigen erfarenhet av arbete med e-postmarknadsföringssystem t.ex. Webpower, Apsis eller Mailchimp
  • Vana att följa upp och analysera nyckeltal och dra slutsatser för optimering av e-postkanalen
  • Erfarenhet av att arbeta med säljande copy och mycket god förmåga i att uttrycka dig i skrift på svenska.
  • En god kommersiell medvetenhet, affärsförståelse samt förståelse för det digitala kundbeteendet.
  • Arbetat med Photoshop eller liknade program för skapande av grafiskt material.
  • Vi ser gärna att du även är en kreativ och idérik person
  • Du gillar att arbeta på ett mindre, entreprenöriellt bolag där beslutsvägarna är korta

SwedOffice.se säljer kontorsvaror av hög kvalitet till bra priser. Dem erbjuder företag och organisationer ett brett sortiment med allt från kopieringspapper till städartiklar. Försäljningen sker via www.swedoffice.se, där man enkelt hittar det man söker och lägger sin beställning. Varorna levereras snabbt till kundens kontor och vid frågor erbjuder dem snabb personlig service.