Edblad & Co

E-commerce Manager

Edblad befinner sig i ett mycket spännande och expansivt skede med ökad efterfrågan på bolagets produkter samt stort fokus på att utveckla bolagets egna e-handel och stärka varumärket digitalt. I anslutning till detta söker vi nu efter en driven och erfaren E-commerce Manager till bolagets huvudkontor i centrala Stockholm.

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om tjänsten

Som E-commerce Manager på Edblad kommer du att äga drift, underhåll och utveckling av bolagets interna och externa processer kring e-handel och digital marknadsföring. Du kommer att ha fullt budget- och resultatansvar, samt personalansvar för inledningsvis en Online Content Manager.

Rollen tror vi passar dig som brinner för e-handel och digital affärsutveckling, har minst 3-5 års erfarenhet av att skapa och ansvara för framgångsrika affärer online samt gillar att bygga strukturer i en entreprenöriell miljö.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Ansvara för försäljning, kundupplevelse och digital marknadsföring
  • Säkerställa varumärkesupplevelse i enlighet med Edblad varumärkesprofil
  • Ansvara för framtagning, uppföljning och rapportering av budget och relevanta kpi:er
  • Utifrån tester och data driva tekniska utvecklingsprojekt kopplat till förbättringar och konverteringsoptimering på siten
  • Tillsammans med Marketing Director och Online Content Manager sätta strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, t.ex. nyhetsbrev, onsite, sociala medier mm.
  • Löpande analysera både effektivitet och optimering av processer och flöden, internt och externt.
  • Agera beställare mot tredje part i form av utvecklare, e-handelsbyrå, kreativ mediebyrå (paid social och adwords) samt PR-byrå för digitala aktiviteter (influencer marketing).
  • Personalansvar för minst en person (Online Content Manager) som rapporterar till dig

För att lyckas i rollen tror vi du har följande

  • Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet från arbete med e-handel B2C, gärna inom fashion retail, och gärna internationellt arbete
  • Teknisk förståelse och systemerfarenhet av Magento som plattform är meriterande, men inte ett krav
  • Analytisk erfarenhet och kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
  • Erfarenhet av att leda team
  • Erfarenhet av att ha arbetat mycket säljfokuserat och konverteringsdrivande
  • Erfarenhet inom digital marknadsföring (paid social och adwords)
  • Resultatdriven, analytisk samt vill arbeta mot tydliga mål och vet hur du ska uppnå dem med konkreta nyckeltal
  • Passion för Edblad som varumärke
  • Erfarenhet av liknande varumärken inom fashion och/eller accessories är meriterande
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Ansökningsinformation

Denna process hanteras av Beyond Retail. Vi behöver din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast 2 juli Tillträde sker snarast och vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. För frågor om din ansökan kontakta Beyond Retail.

Om Edblad

Edblad är ett svenskt designföretag, skapat med en tydlig vision om att ge alla kvinnor en vardagslyx, s.k. everyday luxury. Vardagslyxen erbjuds genom våra smycken, accessoarer och heminredning, samtliga produkter med unik Edblads design, hög kvalitet och kommersiella priser.

Edblad grundades av Hans och Cathrine Edblad 2006 på Singö i Roslagen med en uttalad ambition att bygga ett ansvarsfullt etiskt företag med hållbara vackra produkter, samt stötta olika hjälporganisationer för att kunna göra skillnad. Framgången kom snabbt med framförallt de omtyckta smyckena som idag bärs av många svenska kvinnor i alla åldrar.

Edblad har idag 10 egna butiker, snabbt växande e-handel, samt 600 återförsäljare på ca 10 marknader. Edblad har eget centrallager & logistikcenter i Gåsvik, Väddö, där även vår restaurang och konferensgård finns. Kontoret och den huvudsakliga verksamheten är i centrala Stockholm.