Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar
Om rollen
Som Head of E-commerce på Tretorn kommer du att äga hela den digitala affären kopplat till e-handel och marketplaces. Du kommer att ansvara för ett team på initialt 2 personer, affärsutveckling, konverteringsoptimering och kravställning mot olika leverantörer samt att sätta strategi för digital marknadsföring och försäljningstillväxt med fokus på konvertering för e-handeln och våra marketplaces. Eftersom detta är en nyckelroll för bolagets fortsatt tillväxt kommer du att rapportera direkt till COO/Ägare, Vasko Markovski. Placering är på kontoret vid Sankt Eriksplan i Stockholm.
I sin helhet ser vi att rollen kommer ett innefatta följande
- Ansvara för försäljning, tillväxt, kundupplevelse, konvertering och trafikdrivning till våra digitala försäljningskanaler
- Ansvara för framtagning, uppföljning och rapportering av budget och relevanta kpi:er
- Leda arbetet med konverteringsoptimering och prioritera tekniska utvecklingsprojekt utifrån tester och analys.
- Agera beställare och äga samarbetet med tredje part i form av utvecklare, och andra relevanta konsulter/byråer
- Löpande analysera både effektivitet och optimering av processer och flöden, internt och externt
- Tillsammans med marknad säkerställa digital varumärkesupplevelse i enlighet med Tretorns varumärkesprofil
- Sätta strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, utifrån ett sälj och analysperspektiv. t.ex. nyhetsbrev, onsite etc.
- Personalansvar för inledningsvis en e-commerce operations manager och en ecommerce developer
För att lyckas i rollen tror vi du har följande
- 3-5 års arbetslivserfarenhet från arbete med e-handel B2B och B2C, gärna från bolag med starkt varumärke
- Mycket önskvärt och meriterande med erfarenhet av arbete med marketplaces
- Teknisk förståelse och systemerfarenhet av Litium som plattform är meriterande, men inte ett krav
- Analytisk erfarenhet och höga kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
- Erfarenhet av att leda team
- Erfarenhet av att ha arbetat mycket säljfokuserat och konverteringsdrivande
- Erfarenhet av arbete med och att sätta strategi för digital marknadsföring kopplat till konvertering
- Resultatdriven, analytisk samt vill arbeta mot tydliga mål och vet hur du ska uppnå dem med konkreta nyckeltal
- Passion för mode, hållbarhet och förståelse för Tretorns produkter är meriterande
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift