Tretorn

Head of E-commerce

Under 2015 initierade Tretorn ett större förändringsarbete med syftet att stärka varumärket och öka varumärkeskännedomen, vilket bland annat resulterat i en rad olika prestigefyllda utmärkelser mycket tack vare ett ambitiöst och dedikerat team. Nu flyttar Tretorn fram positionerna ytterligare och skapar bättre förutsättningar för kreativt innehåll och ökad digital närvaro genom rekryteringen av fyra nya digitala roller. I anslutning till detta söker vi nu efter en Head of E-commerce som kan axla uppgiften att fortsätta utveckla e-handeln och digitala marketplaces som centrala försäljningskanaler för bolaget samt bygga en digital organisation som ligger i framkant i branschen.

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Head of E-commerce på Tretorn kommer du att äga hela den digitala affären kopplat till e-handel och marketplaces. Du kommer att ansvara för ett team på initialt 2 personer, affärsutveckling, konverteringsoptimering och kravställning mot olika leverantörer samt att sätta strategi för digital marknadsföring och försäljningstillväxt med fokus på konvertering för e-handeln och våra marketplaces. Eftersom detta är en nyckelroll för bolagets fortsatt tillväxt kommer du att rapportera direkt till COO/Ägare, Vasko Markovski. Placering är på kontoret vid Sankt Eriksplan i Stockholm.

I sin helhet ser vi att rollen kommer ett innefatta följande

  • Ansvara för försäljning, tillväxt, kundupplevelse, konvertering och trafikdrivning till våra digitala försäljningskanaler
  • Ansvara för framtagning, uppföljning och rapportering av budget och relevanta kpi:er
  • Leda arbetet med konverteringsoptimering och prioritera tekniska utvecklingsprojekt utifrån tester och analys.
  • Agera beställare och äga samarbetet med tredje part i form av utvecklare, och andra relevanta konsulter/byråer
  • Löpande analysera både effektivitet och optimering av processer och flöden, internt och externt
  • Tillsammans med marknad säkerställa digital varumärkesupplevelse i enlighet med Tretorns varumärkesprofil
  • Sätta strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, utifrån ett sälj och analysperspektiv. t.ex. nyhetsbrev, onsite etc.
  • Personalansvar för inledningsvis en e-commerce operations manager och en ecommerce developer

För att lyckas i rollen tror vi du har följande

  • 3-5 års arbetslivserfarenhet från arbete med e-handel B2B och B2C, gärna från bolag med starkt varumärke
  • Mycket önskvärt och meriterande med erfarenhet av arbete med marketplaces
  • Teknisk förståelse och systemerfarenhet av Litium som plattform är meriterande, men inte ett krav
  • Analytisk erfarenhet och höga kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
  • Erfarenhet av att leda team
  • Erfarenhet av att ha arbetat mycket säljfokuserat och konverteringsdrivande
  • Erfarenhet av arbete med och att sätta strategi för digital marknadsföring kopplat till konvertering
  • Resultatdriven, analytisk samt vill arbeta mot tydliga mål och vet hur du ska uppnå dem med konkreta nyckeltal
  • Passion för mode, hållbarhet och förståelse för Tretorns produkter är meriterande
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift