Tretorn

E-commerce Operations Manager

Under 2015 initierade Tretorn ett större förändringsarbete med syftet att stärka varumärket och öka varumärkeskännedomen, vilket bland annat resulterat i en rad olika prestigefyllda utmärkelser mycket tack vare ett ambitiöst och dedikerat team. Nu flyttar Tretorn fram positionerna ytterligare och skapar bättre förutsättningar för kreativt innehåll och ökad digital närvaro genom rekryteringen av fyra nya digitala roller. I anslutning till detta söker vi nu efter en E-commerce Operations Manager som ska ansvara för den dagliga driften av vår egen e-handel samt marketplaces. Detta innebär brett arbete med merchandising, konverteringsoptimering, digital marknadsföring och analys.

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Rollen innebär stort eget ansvar och rapporterar till direkt till vår Head of E-commerce. Du kommer att arbeta i en kreativ, snabb och prestigelös miljö tillsammans med duktiga och passionerade kollegor. Placering är på kontoret vid Sankt Eriksplan i Stockholm.

I sin helhet ser vi att rollen kommer ett innefatta följande

  • Utmana och kravställa Tretorn underleverantörer kring tekniska frågor.
  • Leda projektarbeten, samarbeta med utvecklare gällande kundupplevelse, struktur och layout samt löpande identifiera förbättringsmöjligheter för att öka konverteringsgraden i våra digitala kanaler.
  • Driva och leda innehållsutveckling samt ständiga förbättringar i Tretorns digitala kanaler med fokus på hemsidan både B2C och B2B.
  • Löpande analysera både effektivitet och optimering av processer och flöden, internt och externt relaterat till samtliga digitala kanaler.
  • Aktivt arbeta med sökstrategier för både SEO och SEM för att säkerställa att de digitala kanalerna är sökordsoptimerade.
  • Analysera och följa upp marknadsföringsaktiviteter.
  • Arbeta med kampanjer och erbjudanden. Tillsammans med övriga redaktionella resurser planera och genomföra kampanjer, aktiviteter, erbjudanden, tävlingar, mm.
  • Litium samt GA Super-user.

För att lyckas i rollen tror vi du har följande

  • 1-3 års arbetslivserfarenhet från arbete med e-handel B2C/B2B, gärna från bolag med starkt varumärke
  • Mycket meriterande med erfarenhet av arbete med internationella marketplaces
  • Analytisk erfarenhet och kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
  • Erfarenhet av att ha arbetat mycket säljfokuserat och konverteringsdrivande
  • Goda kunskaper i inom sökmotoroptimering (SEO) samt konverteringsoptimering
  • Teknisk förståelse och erfarenhet av teknisk kravställning gärna med Litium som plattform
  • Erfarenhet inom digital marknadsföring främst sökordsmarknadsföring (SEM).
  • Passion för mode, hållbarhet och förståelse för Tretorns produkter är meriterande
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Som person tror vi att du är

  • Prestigelös och har förmågan att hantera omväxlande arbetsuppgifter och snabba förändringar
  • Snabb, initiativtagande och självgående person som också fungerar i team.
  • Är strukturerad och analytisk.
  • Har kunskap och starkt intresse för digitala trender.