Gymgrossisten.com

Digital Marketing Specialist Social

Health and Sports Nutrition Group (Gymgrossisten.com & Bodystore.com) växlar upp sin satsning på sociala medier och söker därför efter en Digital Marketing Specialist med fokus på paid och organisk social, som kan ansvara för och säkerställa innehåll, synlighet, trafik och konvertering i sociala kanaler. Du bör ha ett brinnande intresse för analys och storytelling och kunna lägga planer för hur vi genom köpt och organiskt content på bästa sätt skall kunna aktivera hela resan från branding till konvertering. Social Media Specialist ingår i Online Marketing Teamet och rapporterar direkt till Online Marketing Manager.

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

CEO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Digital Marketing Specialist Social på Gymgrossisten, kommer du tillsammans med Online Marketing Manager och resterande marknadsteam, att ta fram en strategi samt kampanj- och innehållskalender för så väl egna som köpta sociala kanaler och eventuell utveckling i kanaler som vi inte finns på idag. Det gäller t.ex.:målgruppsarbete, optimering, planering av kampanjer, aktivering av olika marknader, uppföljning och utvärdering, innehållsinventering och drivande av innehållskalender.

Du är också ansvarig för att organiskt driva Gymgrossistens sociala kanaler, bl.a. Facebook och Instagram där du kommer att kravställa material från kreativa funktioner i marknadsteamet men arbetet kan även innefatta viss egen produktion av material för att vara snabbrörlig i ditt arbete.

Du är ansvarig för aktivering och uppföljning på dags-, vecko- och månadsbasis och är en viktig kontaktperson för övriga teamet. Du är också ansvarig för att löpande utvärdera och utveckla respektive kanal för att kontinuerligt nå KPIer uppsatta inom marknad och e-com.

I sin helhet ser vi att rollen kommer att innefatta följande:


  • Ansvar för social media marketing-strategin och övergripande mål för respektive kanal
  • Identifiera målgrupper och genomföra digitala kampanjer som engagerar och genererar trafik
  • Planera, utforma och genomföra betalda kampanjer i sociala medier och i andra digitala kanaler
  • Planera och utföra organiska kampanjer på daglig basis i kanaler så som Instagram och Facebook
  • Kravställa mot material från kreativa funktioner
  • Kontinuerligt följa upp, analysera och utvärdera trafik och resultat baserat på satta KPI:er, för att löpande optimera kampanjer
  • Samarbeta med övriga inom e-handel/marknad för att synka social media-strategin med den övergripande kommunikationskalendern
  • Samarbeta med ansvariga inom e-handel för att säkerställa trafik och konvertering
  • Hålla dig á jour med nuvarande och framtida trender inom online-marknadsföring
  • Identifiera nya möjligheter inom social media, nya målgrupper, kanaler etc.
  • Arbeta nära våra samarbetspartners, exempelvis Facebook m.fl.

För att lyckas i rollen tror vi du har följande:

  • Ca 2 års arbetslivserfarenhet från arbete inom paid och organisk social
  • Du är djupt kunnig och passionerad inom digital utveckling och trender inom social media
  • Dokumenterad kunskap inom t.ex. Google Analytics, Facebook Business Manager, Bid
  • Management tools, t.ex. Smartly.
  • Goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet från att arbeta med relevanta mätvärden som exempelvis CPC, CPA, LTV och andra relevanta KPI:er
  • Kunskap inom Photoshop, InDesign är meriterande
  • God kommersiell kunskap och förståelse för digitalt kundbeteende
  • Mycket goda kommunikationsegenskaper och förmåga att samarbeta med övriga inom bolaget
  • Passion för träning och hälsa samt förståelse för HSNG/Gymgrossistens produkter är meriterande
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift