Röhnisch

E-commerce Project Manager

Röhnisch Sportswear är ett svenskt familjeföretag och välkänt varumärke som designar tränings- och golfkläder för kvinnor med en aktiv livsstil. Röhnisch sortiment säljs idag via återförsäljare, egna butiker men framförallt via egen e-handel. Bolaget satsar nu stort på e-handel och lanserade under hösten 2018, en helt ny site och plattform som ska möjliggöra både snabbare försäljningsutveckling, geografisk expansion, en bättre kundresa men också ett mer effektivt och resultatorienterat arbetssätt.

Profile

Laura Bornebusch Lundeberg

CEO & Partner
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

För att stödja denna satsning framåt söker vi nu efter en E-commerce Project Manager som ska agera produktägare för vår globala e-handel. Det vill säga äga, utveckla och projektleda den tekniska road-mapen för vår online verksamhet. Som E-commerce Project Manager ingår du i e-handels- och marknadsteamet och rapporterar direkt till Head of Marketing & E-commerce, Mimmi Doutsis. Placering på Röhnisch huvudkontor i Hammarby Sjöstad.

Om rollen

I rollen som E-commerce Project Manager på Röhnisch kommer du mer specifikt att arbeta med kundresa, teknisk funktionalitet och projektledning för att säkerställa att Röhnisch e-handel ligger i framkant i branschen.

Arbetsuppgifter

  • Produktägare för e-handelsplattform, webb, och övriga 3:e partssystem inklusive betallösningar, crm, omnikanalslösningar och verktyg för digital marknadsföring
  • Ägare av Röhnisch tekniska roadmap för e-handel samt ansvar för utveckling, exekvering och prioritering av tekniska projekt med fokus på skalbarhet och omnikanal.
  • Vara expert på plattfromsfrågor och säkerställa att bolaget utnyttjar dess funktionalitet på bästa möjliga sätt för att skapa en bra kundupplevelse och maximera försäljning.
  • Bistå resterande team med stöttning, optimering och effektivisering av ex kampanjuppsättning, SEO optimering och sökfunktionalitet.
  • Samarbeta med resterande team och andra relevanta stakeholders för att samla in affärs- och varumärkesbehov och integrera dessa i en teknisk roadmap
  • Ansvar för att agera beställare och projektledare mot tredjepartsleverantörer samt ansvara för implementation och förvaltning av befintliga och nya system/verktyg.
  • Ansvara för kontinuerligt arbete med konverteringsoptimering, uppsättning och analys av a/b testning, samt bidra till att öka resterande teams kunskap i inom området
  • Följa upp och analysera relevanta KPI:er samt agera/optimera utifrån dessa för att säkerställa bästa möjliga utfall och kundupplevelse
  • Hålla dig uppdaterad inom relevanta trender och verktyg för att hålla Röhnisch i framkant vad gäller konverteringsoptimering, funktionalitet och användarupplevelse

Erfarenhet

  • 2-3 års arbetslivserfarenhet från motsvarande position inom e-handel
  • Hög teknisk förståelse och erfarenhet från tidigare utvecklingsprojekt inom e-handel
  • Hög förståelse för försäljningsprocesser, konverteringsoptimering och kundresa online
  • Hög kommersiell medvetenhet och affärsförståelse
  • Starkt driv och passion för Röhnisch som varumärke och dess produkter
  • Mycket god vana av analys, uppföljning och rapportering av relevanta nyckeltal
  • Erfarenhet av Salesforce är meriterande
  • Relevant utbildning inom E-commerce eller motsvarande
  • Goda kunskaper inom svenska och engelska, skriftligt och muntligt