Röhnisch

Online Merchandiser

Röhnisch Sportswear är ett svenskt familjeföretag och välkänt varumärke som designar tränings- och golfkläder för kvinnor med en aktiv livsstil. Röhnisch sortiment säljs idag via återförsäljare, egna butiker men framförallt via egen e-handel. Bolaget satsar nu stort på e-handel och lanserade under hösten 2018, en helt ny site och plattform som ska möjliggöra både snabbare försäljningsutveckling, geografisk expansion, en bättre kundresa men också ett mer effektivt och resultatorienterat arbetssätt.

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

För att stödja denna satsning framåt söker vi nu efter en Online Merchandiser som ska arbeta med säljstyrning. Rollen ingår i e-com och marknadsteamet och rapporterar direkt till Head of Marketing & Ecommerc, Mimmi Doutsis. Placering för denna roll är på Röhnisch huvudkontor i Hammarby Sjöstad.

Om rollen

I rollen som Online Merchandiser på Röhnisch kommer du mer specifikt säkerställa att både produktplacering, innehåll och kampanjer i våra digitala kanaler, följer marknadsplan och varumärkesstrategi. Du kommer att ha en nyckelroll i Röhnisch e-handelssatsning framåt och arbeta nära flera avdelningar i bolaget.

Arbetsuppgifter

  • Säkerställa att innehåll, produktexponering och kampanjer följer varumärkesstrategi och marknadsplan i samtliga kanaler.
  • Ansvara för produktinformation online (t ex bilder, priser, beskrivningar, färger, storlekar)
  • Ansvar för redirects och att allt innehåll är SEO-optimerat
  • Ansvara för att produkter är sökbara och lättupptäckta för våra onlinekunder
  • Ansvara för att e-handeln samt digitala marknadsföringskanaler alltid är uppdaterade med relevant och kvalitativt användargenererat innehåll
  • Ansvara för uppsättning av kampanjer och super-user av vår plattfrom/cms
  • Beställa och koordinera innehåll alternativt själv stötta upp med viss produktion av innehåll främst (text)
  • Säkerställa att innehåll, sortiment och kampanjer på våra externa digitala marknadsplatser, (t.ex. Amazon och Zalando) följer vår marknadsplan och varumärkesstrategi
  • Följa upp och analysera relevanta KPI:er samt agera/optimera utifrån dessa för att säkerställa bästa möjliga utfall och kundupplevelse
  • Tillsammans med E-commerce Project Manager genomföra a/b-tester och andra CRO-aktiviteter för att utveckla onsite KPI:er
  • Hålla dig uppdaterad inom relevanta trender och verktyg för att hålla Röhnisch i framkant vad gäller innehåll, kampanjer och användarupplevelse
  • Tillsammans med teamet arbeta med e-postmarknadsföring och säkerställa innehåll och målgrupp

Erfarenhet

  • 1-3 års arbetslivserfarenhet från motsvarande position inom e-handel
  • Du har hög förståelse för hur kunden agerar i den digitala miljön
  • Förståelse för försäljningsprocesser och kundresa online
  • Kommersiell medvetenhet och affärsförståelse
  • Starkt driv och passion för Röhnisch som varumärke och dess produkter
  • God vana av analys, uppföljning och rapportering av relevanta nyckeltal
  • Erfarenhet av Salesforce är meriterande
  • Relevant utbildning inom E-commerce eller motsvarande
  • Goda kunskaper inom svenska och engelska, skriftligt och muntligt