Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar
För att stödja denna satsning framåt söker vi nu efter en Online Merchandiser som ska arbeta med säljstyrning. Rollen ingår i e-com och marknadsteamet och rapporterar direkt till Head of Marketing & Ecommerc, Mimmi Doutsis. Placering för denna roll är på Röhnisch huvudkontor i Hammarby Sjöstad.
Om rollen
I rollen som Online Merchandiser på Röhnisch kommer du mer specifikt säkerställa att både produktplacering, innehåll och kampanjer i våra digitala kanaler, följer marknadsplan och varumärkesstrategi. Du kommer att ha en nyckelroll i Röhnisch e-handelssatsning framåt och arbeta nära flera avdelningar i bolaget.
Arbetsuppgifter
- Säkerställa att innehåll, produktexponering och kampanjer följer varumärkesstrategi och marknadsplan i samtliga kanaler.
- Ansvara för produktinformation online (t ex bilder, priser, beskrivningar, färger, storlekar)
- Ansvar för redirects och att allt innehåll är SEO-optimerat
- Ansvara för att produkter är sökbara och lättupptäckta för våra onlinekunder
- Ansvara för att e-handeln samt digitala marknadsföringskanaler alltid är uppdaterade med relevant och kvalitativt användargenererat innehåll
- Ansvara för uppsättning av kampanjer och super-user av vår plattfrom/cms
- Beställa och koordinera innehåll alternativt själv stötta upp med viss produktion av innehåll främst (text)
- Säkerställa att innehåll, sortiment och kampanjer på våra externa digitala marknadsplatser, (t.ex. Amazon och Zalando) följer vår marknadsplan och varumärkesstrategi
- Följa upp och analysera relevanta KPI:er samt agera/optimera utifrån dessa för att säkerställa bästa möjliga utfall och kundupplevelse
- Tillsammans med E-commerce Project Manager genomföra a/b-tester och andra CRO-aktiviteter för att utveckla onsite KPI:er
- Hålla dig uppdaterad inom relevanta trender och verktyg för att hålla Röhnisch i framkant vad gäller innehåll, kampanjer och användarupplevelse
- Tillsammans med teamet arbeta med e-postmarknadsföring och säkerställa innehåll och målgrupp
Erfarenhet
- 1-3 års arbetslivserfarenhet från motsvarande position inom e-handel
- Du har hög förståelse för hur kunden agerar i den digitala miljön
- Förståelse för försäljningsprocesser och kundresa online
- Kommersiell medvetenhet och affärsförståelse
- Starkt driv och passion för Röhnisch som varumärke och dess produkter
- God vana av analys, uppföljning och rapportering av relevanta nyckeltal
- Erfarenhet av Salesforce är meriterande
- Relevant utbildning inom E-commerce eller motsvarande
- Goda kunskaper inom svenska och engelska, skriftligt och muntligt