Health and Sports Nutrition Group AB

Chief Marketing Officer

Vill du bli en del av ett svenskt, branschledande bolag med starkt momentum, arbeta med ledande teknologier, talangfulla kollegor och bygga framtidens digitala marknadsavdelning? Rollen som Chief Marketing Officer (CMO) på HSNG ger en unik möjlighet för dig med stark e- handels-/digital marknadsföringsbakgrund att ta ett helhetsgrepp kring bolagets digitala närvaro med ambitionen att ligga i framkant i branschen.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som CMO på HSNG kommer du att arbeta i en snabbfotad och dynamisk arbetsmiljö. Du kommer att vara en viktig del av vår ledningsgrupp och rapportera direkt till VD. Du kommer att utveckla och ansvara för strategi, budget och personal inom både prestationsbaserad marknadsföring och branding. Du kommer att leda ett team på 10+ dedikerade och talangfulla kollegor som arbetar med performance marketing, SEO, sociala medier, PR, CRM samt branding och creative. Du kommer att fungera som strategisk rådgivare för dina medarbetare och se till att vi tar HSNGS kundanskaffning till en ny nivån - detta genom ett datadrivet arbetssätt, att inspirera medarbetare och se till att vi har rätt förutsättningar att växla upp vårt arbete.

Du är en tidigare e-handels-/ digital marknadschef och vet exakt hur du driver och utvecklar prestationsbaserade och branding kanaler samt har erfarenhet av att leda både interna och externa resurser.

I sin helhet ser vi att rollen kommer att innefatta följande

  • Utarbeta en marknadsstrategi som levererar på HSNGS’s plan att fortsätta vara marknadsledande i Norden inom sina affärskoncept.
  • Ansvarig för strategi, utveckling, budget och KPI:er kopplade till prestationsbaserad marknadsföring och och branding aktiviteter
  • Ansvara för och utveckla vårt befintliga marknadsteam på 10+ personer
  • Ansvara för och vidareutveckla den övergripande kommersiella kampanjplanen för prestationsbaserad marknadsföring och branding.
  • Driva innovation och identifiera nya marknadsföringsmöjligheter, verktyg och kanaler för att ligga i framkant i branschen
  • Säkerställa en enhetlig tone of voice i samtliga kanaler i samarbete med Head of Brand och kreativa resurser.
  • Samarbeta med e-com / tekniska resurser för att säkerställa funktionalitet, konvertering och avkastning på investeringar.
  • Ansvara för rapportering och rutiner för uppföljning, analys och mätning av relevanta KPI:er - för varje kanal och som helhet.
  • Äga förhållandet med eventuella externa leverantörer och partner

För att lyckas i rollen tror vi du har följande



  • Rätt kandidat kommer att vara en kommersiell och analytisk ledare med en bra förståelse för FMCG, stark passion för ledarskap och förmåga att driva marknadsaktiviteter i världsklass.
  • 5+ års erfarenhet av prestations-och branding-baserad digital marknadsföring
  • Erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring inom e-handel B2C
  • Djup förståelse och passion för digital marknadsföring och trender med bevisad kunskap inom ett brett spektrum av kanaler
  • Passion för ledarskap och erfarenhet av att leda team med både specialister och generalister
  • Starkt track rekord av att arbeta med, och vara ansvarig för, stora online marknadsföringsbudgetar
  • Hög kunskap i Google Analytics och / eller andra mätverktyg
  • Starkt driv och förmåga att agera förändringsledare i en snabb, utmanande och digital miljö
  • Hög kommersiell medvetenhet, affärsförståelse och förståelse för digitalt kundbeteende
  • Stark förmåga att kommunicera och att samarbeta med tvärfunktionella team, externa partners och påverka beslutsfattandet på alla nivåer i organisationen
  • Flytande på engelska - både skriftligt och talat
  • Intresse för hälso- och träningsprodukter
Health and Sports Nutrition Group HSNG AB består av affärskoncepten Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Vitaminmanager.com och Fitness Market Nordic. HSNG är idag den största aktören inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden och är sedan januari 2018 även en del av koncernen Orkla.