Tradedoubler Sweden AB

Client Development Coordinator

Tradedoubler är Nordens största affilliatenätverk och hjälper både annonsörer och publicister, av alla storlekar, att expandera sin verksamhet online. Tradedoubler befinner sig just nu i en spännande fas och söker en driven Client Development Coordinator (CDC) till vårt Stockholmskontor. Detta är en guldchans för dig som vill arbeta i en driven miljö, i en internationell organisation och framförallt utvecklas inom online marketing. Våra befintliga kunder finns idag inom exempelvis mode- & livsstilsegmentet, resebranschen, finanssektorn och retail.

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Rollen som CDC är en bred och viktig roll där du arbetar stöttande gentemot Tradedoublers kundansvariga och kunder. Genom att utföra viktiga administrativa arbetsuppgifter i våra affärssystem blir du en del i att säkra våra kunders kampanjer och ökad försäljning online. På uppdrag av kundansvariga och kunder sätter du upp kampanjparametrar i vårt interna system, ansvarar för annonshantering, förbereder för fakturering, rapporterar och skickar nyhetsbrev m.m

Som anställd på Tradedoubler kommer du att utveckla goda kunskaper inom prestationsbaserad online marknadsföring, få möjlighet att bygga ett stort kontaktnät och bra relation med bland annat: e-handlare och våra sk publicister som tex består av Influencers, cashbacksiter, loyaltysiter, shoppingportaler m.fl.

Dina arbetsuppgifter

  • Stötta kundansvariga och kunder med både planerade såväl som ad-hoc artade administrativa aktiviteter kopplade till våra samarbeten, med mål att leverera bästa möjliga service och resultat till såväl kunder som publicister
  • Administrera våra samarbeten i det interna systemet och Microsoft CRM utifrån direktiv från kunder och kundansvariga.
  • Löpande kommunicera status på samarbeten till kundansvariga och kunder
  • Arbeta för att bli en super user av våra system

Vem är du

För att lyckas i den här rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en stödjande roll antingen med extern kundservice eller som en intern stöttande funktion. Du är en social och service minded person som gillar siffror och att lära dig nya saker. Du drivs av att leverera utmärkt service till såväl dina kollegor internt som utåt mot kunder och övriga samarbetspartners. Vi tror att du har en bra grundförståelse för hur e-handel och online marknadsföring fungerar och är en problemlösare av rang. Du har dokumenterad erfarenhet av att lära dig nya tekniska system och har lätt för att se samband och dra slutsatser kring vad som behöver prioriteras i ditt jobb. Du är van att arbeta med Excel, har kanske erfarenhet av något CRM och är duktig på multitasking.

Du kommunicerar mycket bra i både tal och skrift, är professionell och bekväm att arbeta på engelska.

Ansökan 

Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.