Odd Molly

CRM Manager

Odd Molly är ett svenskt företag som designar, marknadsför och säljer mode och närliggande livsstilsprodukter för tjejer. Kollektionerna utgår från ett tydligt stilkoncept med feminina, smickrande och lättburna kläder med hög kvalitet, färg och mönster. Odd Molly ökar nu sitt fokus på digital försäljning, konverteringsoptimering och kundupplevelse vilket kräver ett sammansvetsat och kompetent team som kan stötta och utveckla vår verksamhet under resan.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Rollen

I anslutning till detta söker Odd Molly nu efter en CRM-manager som brinner för e-handel, försäljning och kundlojalitet och som kan hjälpa oss att etablera vår kundklubb som en stark intäktskanal med fokus på smarta kundresor och data-driven kommunikation. Odd Molly har en hög andel lojala kunder och ser därmed mycket stor potential i att vidareutveckla vår kundupplevelse där CRM & marketing automation spelar en nyckelroll. Som CRM-Manager på Odd Molly blir ditt uppdrag att skapa långsiktig strategi & roadmap kring e-mail marketing och andra lojalitetsaktiviteter, arbeta med segmentering och konceptuell kommunikation samt tillsammans med Head of E-commerce se till att vi har rätt tekniska förutsättningar att ta oss framåt.

Som CRM Manager rapporterar du direkt till Head of E-commerce och blir en mycket viktig del av vårt växande e-handelsteamet.

 Arbetsuppgifter

  • Ansvarig för segmentering och analys av både befintliga och potentiella kunder
  • Tillsammans med Head of E-commerce och resterande marknadsteam se till att CRM-arbetet är i linje med affärsmål och varumärkesriktlinjer.
  • Ansvarig för planering, skapande och genomförande av alla CRM-aktiviteter och kampanjer med fokus på email marketing.
  • Äga och driva försäljningsutveckling för vår kampanjkalender
  • Koordinera och beställa relevant material från kreativa kollegor in-house
  • Löpande arbete med analys, optimering, testning och uppföljning
  • Arbeta med marketing automation för att skapa datadrivna processer och kundresor
  • Budgetkontroll, sätta upp KPI:er och uppföljning av nyckeltal
  • Produktägare och utvecklingsansvarig för vårt CRM-system och kunddatabas
  • Projektleda CRM-projekt och proaktivt söka nya affärsmöjligheter, insikter och dold potential genom gediget analysarbete.

Vi tror att du

  • Brinner för kundupplevelse, crm och e-handel
  • Är en analytisk & entreprenöriell doer med goda projektledar-egenskaper.
  • Eftersom du kommer att ha många kontakter både internt och externt måste du kunna hantera och olika typer av intressenter och kunna arbeta både självständigt och i team
  • Har minst 2-3 års erfarenhet av arbete med email marketing, helst i en organisation med stark e-handel och närvaro online
  • Har erfarenhet från Retail, är ett plus men inte ett krav
  • Har relevant utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller liknande

Om Odd Molly

Odd Molly grundades 2002 och är sedan 2010 noterat på Nasdaq Stockholm. Odd Molly har drygt 2 700 aktieägare och ett hundratal medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och USA. Odd Mollys produkter säljs idag via egna försäljningskanaler och externa återförsäljare runt om i världen. Vid 2016 års slut hade Odd Molly 18 egna butiker i Sverige, Norge, Finland och Portugal och en egen e-handel samt fyra partnerdrivna butiker i USA, Tjeckien och Slovakien. 2016 såldes Odd Mollys kläder i 36 lände