Rollen
I anslutning till detta söker Odd Molly nu efter en CRM-manager som brinner för e-handel, försäljning och kundlojalitet och som kan hjälpa oss att etablera vår kundklubb som en stark intäktskanal med fokus på smarta kundresor och data-driven kommunikation. Odd Molly har en hög andel lojala kunder och ser därmed mycket stor potential i att vidareutveckla vår kundupplevelse där CRM & marketing automation spelar en nyckelroll. Som CRM-Manager på Odd Molly blir ditt uppdrag att skapa långsiktig strategi & roadmap kring e-mail marketing och andra lojalitetsaktiviteter, arbeta med segmentering och konceptuell kommunikation samt tillsammans med Head of E-commerce se till att vi har rätt tekniska förutsättningar att ta oss framåt.
Som CRM Manager rapporterar du direkt till Head of E-commerce och blir en mycket viktig del av vårt växande e-handelsteamet.
Arbetsuppgifter
- Ansvarig för segmentering och analys av både befintliga och potentiella kunder
- Tillsammans med Head of E-commerce och resterande marknadsteam se till att CRM-arbetet är i linje med affärsmål och varumärkesriktlinjer.
- Ansvarig för planering, skapande och genomförande av alla CRM-aktiviteter och kampanjer med fokus på email marketing.
- Äga och driva försäljningsutveckling för vår kampanjkalender
- Koordinera och beställa relevant material från kreativa kollegor in-house
- Löpande arbete med analys, optimering, testning och uppföljning
- Arbeta med marketing automation för att skapa datadrivna processer och kundresor
- Budgetkontroll, sätta upp KPI:er och uppföljning av nyckeltal
- Produktägare och utvecklingsansvarig för vårt CRM-system och kunddatabas
- Projektleda CRM-projekt och proaktivt söka nya affärsmöjligheter, insikter och dold potential genom gediget analysarbete.
Vi tror att du
- Brinner för kundupplevelse, crm och e-handel
- Är en analytisk & entreprenöriell doer med goda projektledar-egenskaper.
- Eftersom du kommer att ha många kontakter både internt och externt måste du kunna hantera och olika typer av intressenter och kunna arbeta både självständigt och i team
- Har minst 2-3 års erfarenhet av arbete med email marketing, helst i en organisation med stark e-handel och närvaro online
- Har erfarenhet från Retail, är ett plus men inte ett krav
- Har relevant utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller liknande
Om Odd Molly
Odd Molly grundades 2002 och är sedan 2010 noterat på Nasdaq Stockholm. Odd Molly har drygt 2 700 aktieägare och ett hundratal medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och USA. Odd Mollys produkter säljs idag via egna försäljningskanaler och externa återförsäljare runt om i världen. Vid 2016 års slut hade Odd Molly 18 egna butiker i Sverige, Norge, Finland och Portugal och en egen e-handel samt fyra partnerdrivna butiker i USA, Tjeckien och Slovakien. 2016 såldes Odd Mollys kläder i 36 lände