Om rollen
I anslutning till detta söker bolaget nu efter en Online Sales Manager som kan leda vårt försäljnings- och konverteringsarbete online och sätta en tydlig strategi för kundresa, tillväxt och att löpande fortsätta att utveckla vårt erbjudande online tillsammans med resterande e-handels- och marknadsteam.
Som Online Sales Manager på Odd Molly kommer du att rapportera direkt till Head of Customer Experience & Sales och vara en central del i vår marknads- och försäljningsorganisation. Du kommer att ha personalansvar för 4 medarbetare och se till att vi ständigt ligger i framkant när det gäller försäljning via våra egna siter (Odd Molly och Hunkydory).
Dina ansvarsområden
- Ansvara för strategi, konvertering och försäljning för vår egen e-handel
- Ansvar för säljstyrning och tillsammans med Online Content/Merchandiser säkerställa optimering av produkter, bilder, kategorier och texter onsite.
- Ansvara för all betald marknadsföring dvs budget, kravställning mot byrå, uppföljning och rapportering men också för att skapa nya potentiella trafikkällor.
- Ansvara för budgetering och rapportering inom försäljning, kunddata och konvertering
- Ansvara för samtliga samarbeten och avtal med leverantörer för att driva vår e-handel
- Säkerställa att vår kundresa ligger i framkant och tillsammans med Digital Tech Lead driva projekt för att optimera försäljning/konvertering genom tekniska utvecklingsprojekt.
- Tillsammans med CRM Manager säkerställa att vi arbetar på ett smart och metodiskt sätt med att bearbeta och öka lojaliteten hos de kunder vi har i vår databas.
- Tillsammans med ledningsgrupp utveckla verksamheten genom bland annat expansion till flera marknader, produktutveckling och andra spännande projekt.
- Tillsammans med Brand & Creative teamet planera datadrivna kampanjaktiviteter produktlanseringar och säkerställa att vi bygger ett starkt varumärke online.
Vi tror att du har
- Arbetat i minst 3-4 år i en roll med ansvar för försäljning online, gärna inom retail/mode
- Erfarenhet inom budgetering och rapportering
- Mycket god kommersiell kunskap och förståelse för digitalt kundbeteende
- Hög förståelse trender, marknader, produkt- och kunddata
- Erfarenhet inom digital marknadsföring, bl.a. SEO, SEM och CRM.
- Erfarenhet av att kravställa underleverantörer
- Relevant akademisk utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller motsvarande
- Talar flytande svenska och engelska i tal och skrift
Ansökan
Skicka in din ansökan så fort som möjligt då vi jobbar med löpande urval.