Odd Molly

Online Sales Manager

Odd Molly är ett svenskt företag som designar, marknadsför och säljer mode och närliggande livsstilsprodukter för kvinnor. Kollektionerna utgår från ett tydligt stilkoncept med feminina, smickrande och lättburna kläder med hög kvalitet, färg och mönster. Odd Molly ökar nu sitt fokus på digital försäljning, konverteringsoptimering och kundupplevelse vilket kräver ett sammansvetsat och kompetent team som kan stötta och utveckla vår verksamhet under resan. Från och med den 30 september 2019 licensierar Odd Molly även varumärket Hunkydory. Detta betyder att vi har ett otroligt spännande arbete framför oss med att fortsätta bygga två starka varumärken online och utforska hur vi kan optimera försäljningen i befintliga och nya säljkanaler.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen
I anslutning till detta söker bolaget nu efter en Online Sales Manager som kan leda vårt försäljnings- och konverteringsarbete online och sätta en tydlig strategi för kundresa, tillväxt och att löpande fortsätta att utveckla vårt erbjudande online tillsammans med resterande e-handels- och marknadsteam.

Som Online Sales Manager på Odd Molly kommer du att rapportera direkt till Head of Customer Experience & Sales och vara en central del i vår marknads- och försäljningsorganisation. Du kommer att ha personalansvar för 4 medarbetare och se till att vi ständigt ligger i framkant när det gäller försäljning via våra egna siter (Odd Molly och Hunkydory).

Dina ansvarsområden

  • Ansvara för strategi, konvertering och försäljning för vår egen e-handel 
  • Ansvar för säljstyrning och tillsammans med Online Content/Merchandiser säkerställa optimering av produkter, bilder, kategorier och texter onsite.
  • Ansvara för all betald marknadsföring dvs budget, kravställning mot byrå, uppföljning och rapportering men också för att skapa nya potentiella trafikkällor.
  • Ansvara för budgetering och rapportering inom försäljning, kunddata och konvertering
  • Ansvara för samtliga samarbeten och avtal med leverantörer för att driva vår e-handel
  • Säkerställa att vår kundresa ligger i framkant och tillsammans med Digital Tech Lead driva projekt för att optimera försäljning/konvertering genom tekniska utvecklingsprojekt.
  • Tillsammans med CRM Manager säkerställa att vi arbetar på ett smart och metodiskt sätt med att bearbeta och öka lojaliteten hos de kunder vi har i vår databas.
  • Tillsammans med ledningsgrupp utveckla verksamheten genom bland annat expansion till flera marknader, produktutveckling och andra spännande projekt.
  • Tillsammans med Brand & Creative teamet planera datadrivna kampanjaktiviteter produktlanseringar och säkerställa att vi bygger ett starkt varumärke online.

Vi tror att du har

  • Arbetat i minst 3-4 år i en roll med ansvar för försäljning online, gärna inom retail/mode
  • Erfarenhet inom budgetering och rapportering
  • Mycket god kommersiell kunskap och förståelse för digitalt kundbeteende
  • Hög förståelse trender, marknader, produkt- och kunddata 
  • Erfarenhet inom digital marknadsföring, bl.a. SEO, SEM och CRM.
  • Erfarenhet av att kravställa underleverantörer
  • Relevant akademisk utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller motsvarande
  • Talar flytande svenska och engelska i tal och skrift

Ansökan
Skicka in din ansökan så fort som möjligt då vi jobbar med löpande urval.