Edsbyn Senab AB

Content & Customer Service Specialist

Edsbyn Senab står inför en mycket spännande satsning att digitalisera verksamheten och lansera egen e-handel inom dotterbolaget Senab. Syftet med satsningen är att bredda kundbasen och nå ut till befintliga och nya kunder genom att knyta samman online- och traditionell försäljning. Vi söker nu en Content & Customer Service Specialist till e-commerceteamet som en del i denna satsning.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Vill du vara med att stärka våra kunders varumärke? Vi söker dig som med hjärta, engagemang och nytänkande vill vara den självklara kunskapspartnern för våra kunder. Vi befinner oss i en mycket intressant fas med offensiva ambitioner för fortsatt stark tillväxt - genom innovation, hårt arbete och skaparglädje vill vi leda vägen in i framtiden.

Om rollen

Som Content & Customer Service Specialist är du ansvarig för kundens upplevelse i såväl den skriftliga som verbala kommunikationen. Du hanterar inkommande förfrågningar från kunder via telefon, chat och mail samt skapar relevant och säljande content kring Edsbyn Senabs erbjudanden och koncept. Du arbetar nära övriga e-commerceteamet och rapporterar till Head of e-commerce. 

Arbetsuppgifter

  • Kundbemötande via telefon, chat och mail
  • Ansvara för kundkommunikationen i order och returflöde samt mätning och optimering 
  • Skriva artiklar och skapa annat säljande innehåll för site och marknadsaktiviteter tillsammans med interna nyckelpersoner och externa specialister
  • Samarbeta med e-commerceteamet, inköp, lager och logistik samt ekonomi för att skapa en förstklassig lösning för kunden
  • Bidra med input från ditt område kring optimering av de digitala kampanjerna och landningssidorna för att öka konverteringsgraden
  • Rapportering av utfall på relevanta KPIer för rollen samt kontinuerlig omvärldsbevakning kring trender och lösningar som förbättrar och effektiviserar dina områden

Erfarenhet

  • Passion för att leverera en premium servicekänsla till kunden
  • God verbal och skriftlig förmåga 
  • Analytisk och lösningsorienterad
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med kunddialog från kundtjänst eller kontaktcenter
  • Eftergymnasial utbildning inom kommunikation 
  • God systemvana
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska
  • Meriterande med erfarenhet av e-handel

Ansökan

Ansök med ditt CV så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Senab

På Senab drivs vi av uppfattningen att stora idéer föds när det finns rum för kreativitet, där människor kan nå sin fulla potential och där förväntningar kan överträffas. Det har vi alltid gjort – ända sedan starten 1975. Som en av Nordens ledande aktörer inom inredning och tjänster för företag och organisationer med fokus på showrooms, butiker, kontor, hotell och restaurang har vårt mål alltid varit att stärka våra kunders varumärken.

Vi representerar alla stora varumärken i branschen och då vi ingår i Edsbyn Senab koncernen har vi också tillgång till egen produktion och produktutveckling. 

I tillägg till våra lokala kontor i Sverige och Norge finns vi idag även med egna bolag i Kina och Nordamerika.