Boob Design AB

Online Content Manager

Boob är ett svenskt entreprenörsdrivet företag som startade 2000 utifrån en innovation och en vision om att göra smarta, och hållbara kläder för mammor. Varumärket säljs idag genom återförsäljare och egen webshop till 56 marknader. 2018 omsatte bolaget 45 Mkr. Boobs produkter är gjorda med stor omsorg om både människor och miljö. Hållbarhet är ett ledord som genomsyrar hela företaget, inifrån och ut. Huvudkontoret är baserat på Sankt Paulsgatan i centrala Stockholm och där jobbar idag totalt 12 anställda.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Vill du bli en del av ett team med stor entusiasm, hög drivkraft med korta beslutsvägar? Som Online Content Manager på Boob kommer du att få jobba på ett företag där du får stort ansvar och möjlighet att påverka. Du kommer även få vara en del av en organisation som satsar på hållbarhet i alla led. 

Om rollen
Som Online Content Manager blir du en nyckelspelare i arbetet med att sprida Boobs mission. Du gör det genom att skapa och publicera content som inspirerar, engagerar och säljer Boob både som produkt och varumärke.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för att e-handeln är optimerad och säljer såväl produkt som varumärke
  • Ansvara för innehåll, produktexponering och kampanjer samt säkerställa att dessa följer varumärkesstrategi och marknadsplan
  • Ansvara för redirects och att allt innehåll är SEO-optimerat
  • Ansvara för uppsättning av kampanjer och super-user av Boobs plattform/cms
  • Självständigt utveckla content och driva merchandising för att uppnå uppsatta försäljningsmål
  • Arbeta med e-mail marknadsföring och säkerställa innehåll samt målgrupp
  • Koordinera fotograferingar för Boobs e-handel
  • Hålla dig uppdaterad inom relevanta trender och verktyg för att hålla Boob i framkant vad gäller innehåll, kampanjer och användarupplevelse


Erfarenhet/Personlighet

  • Akademisk utbildning inom digital kommunikation/marknadsföring eller motsvarande
  • Ca 2 års erfarenhet i en liknande roll, gärna inom retail.
  • Erfarenhet av att arbeta med CMS och e-mail marketing system
  • Mycket goda kunskaper inom Adobe Creative Suite
  • Flytande svenska och engelska både i tal och skrift
  • God vana av analys, uppföljning och rapportering 
  • Förståelse för försäljningsprocesser och kundresa online
  • Begåvad med stark kommunikativ förmåga både vad gäller ord och bild
  • En doer som tar ansvar från idé till avslut 
  • Självgående, analytisk och lösningsorienterad
  • Nyfiken och håller dig uppdaterad inom digital kommunikation


Ansökan

Skicka in din ansökan så fort som möjligt då vi jobbar med löpande urval.