Tretorn

E-commerce Project Manager

Tretorn genomgår en spännande förändringsresa med syfte att stärka varumärket och växa e- handelsaffären. Detta har resulterat i en rad olika prestigefyllda utmärkelser mycket tack vare ett ambitiöst och dedikerat team. Nu flyttar Tretorn fram positionerna ytterligare och skapar bättre förutsättningar för ökad digital närvaro genom rekryteringen av en E-commerce Project Manager. Du kommer att jobba med alla tre ben, B2B, B2C och Marketplaces vilket innebär brett arbete med merchandising, konverteringsoptimering och analys.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Rollen som E-commerce Project Manager innebär stort eget ansvar där du är tekniskt ansvarig för Tretorns digitala plattformar samt äger all teknisk kravställning och testning mot Tretorns utvecklare. Du kommer att leda projektarbeten med mål att öka den digitala försäljningen och förbättra Tretorns digitala kundresa. Detta innebär ett nära samarbete med övriga avdelningar inom Tretorn och projekten omfattar kundupplevelse, logistik, betalningslösningar, struktur och UX samt att löpande identifiera förbättringsmöjligheter för att öka konverteringsgraden i våra digitala kanaler. Du kommer att arbeta i en kreativ, snabb och prestigelös miljö tillsammans med duktiga och passionerade kollegor. Du rapporterar direkt till Head of E-commerce (i Stockholm) och ingår i ett team om fyra personer som sitter i Helsingborg. Placering i Helsingborg. 

Arbetsuppgifter

  • Tekniskt ansvarig för Tretorns digitala plattformar samt ägandeskap av all teknisk kravställning och testning mot Tretorns externa utvecklare
  • Leda projektarbeten med mål att öka den digitala försäljningen och förbättra Tretorns digitala kundresa
  • Vara involverad i att utveckla området marketplaces inom den digitala affären
  • Löpande analysera och kartlägga både effektivitet och optimering av processer och flöden, internt och externt relaterat till samtliga digitala kanaler
  • Teknisk SEO och A/B testning samt kravställning mot extern byrå
  • Hjälpa till med content och PIM-arbete vid behov
  • Litium samt GA Super-user

Relevant erfarenhet/kompetens

  • Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet från arbete med e-handel B2C/B2B, gärna från bolag med starkt varumärke
  • Erfarenhet av digital affärsutveckling och att framgångsrikt leda projekt med digital tillväxt och konverteringsoptimering som fokus
  • Datadrivet mind set och god kunskap i Google Analytics
  • God förståelse för teknisk SEO 
  • Teknisk förståelse och erfarenhet av teknisk kravställning, meriterande med Litium som plattform
  • Mycket meriterande med erfarenhet av arbete med internationella marketplaces (ex. Zalando & Amazon)
  • Passion för mode, hållbarhet och förståelse för Tretorns produkter är meriterande
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi söker dig med förmåga att hantera omväxlande arbetsuppgifter och snabba förändringar. Vi ser gärna att du är en initiativtagande och självgående person som är bra på att samarbeta. Vidare ska du vara strukturerad och ha en analytisk förmåga för att bidra med intressanta insikter som kan växa den digitala affären.

Om Tretorn
Tretorn was founded in Helsingborg, Sweden in 1891, and has come a long way since. Today, you can find our brand in stores all over the world, but we remain committed to our living heritage. For us, this means proven expertise in creating products that can withstand Scandinavian weather without getting in the way of everyday life. It also means creating products that are stylish and worn equally by city-dwellers and nature-lovers. Ultimately, Tretorn is about celebrating both style and practicality.

In 1896, five years after the start we produced 1 million pairs of galoshes in Helsingborg and in 1900, we produced our first sneakers. Looking back we have pioneered the sneaker, the rubber boot and even the tennis ball for more than 120 years. We’ve been synonymous with the sport for the century. From our first rubber boots to the world’s first luxurious tennis sneakers.

We’re proud of our history and our legacy. From the rough weather that got us started in 1891 to the continued improvement and innovation that keeps us going, are we celebrating our living heritage. To our first 128 years – and evolving for many more years to come.