Som Senior Campaign Manager kommer du att ansvara för att planera, genomföra och följa upp kampanjaktiviteter enligt kampanj- och kommunikationskalendern, vilket också inkluderar samarbete med leverantörer. Du kommer att ansvara för att planera och koordinera exekvering i våra olika kanaler såväl online som offline. Rätt kandidat bör även ha förståelse inom varumärkesbyggande och passion för strategisk utveckling.
Du kommer att arbeta sömlöst med marknadsteamet, kategorichefer, kanalägare etc. för att definiera och implementera sammanhängande varumärkesstrategier och integrerade kampanjplaner som främjar verksamheten och varumärket över alla marknadsföringskanaler. Du kommer att rapportera direkt till CMO och vara en del av marknadsavdelningen.
Ansvarsområden
- Ansvara för att planera, genomföra och följa upp kampanjaktiviteter enligt kampanj- och kommunikationskalendern.
- Projektledning för att säkerställa snabba, sömlösa och strukturerade projekt och arbeta över våra avdelningar samt med leverantörer för att säkerställa implementering av vår kampanjkalender.
- Implementera insiktsdrivna kampanjer och se till att dessa aktiveras enligt plan vid rätt tid, kvalitet och budget. Håll en nära dialog med andra funktioner kring pågående resultat (t.ex. trafik, konvertering, lönsamhet) och gör justeringar efter behov.
- Ansvara för att övervaka aktiveringen av marknadsplanen samt se till att dessa förvandlas till inspirerande och handlingsbara briefs i tid, inom räckvidd och budget.
- Se till att kampanjerna analyseras, mäts och dokumenteras för att bedöma kampanjernas lönsamhet och anpassa kampanjplaner utefter detta.
- Följa kampanjtrender och konkurrenters kampanjer för att förstå vad som krävs för att sticka ut
Erfarenhet och kvalifikationer
- Relevant utbildning inom marknadsföring, e-handel eller liknande
- Minst 3 års erfarenhet från en liknande roll
- Erfarenhet av att ha jobbat inom e-handel tidigare samt en kommersiell ådra
- Erfarenhet från att köra påvisbart framgångsrika kampanjer
- Systematisk strategi: Är metodisk och systematisk i sin strategi; planera framåt, göra tydliga prioriteringar och fördela resurser effektivt
- Analys och bedömning: Förstår snabbt komplexa frågor och problem; göra sunda och rationella bedömningar
- Effektiv kommunikation: Kommunicerar på ett tydligt, exakt och strukturerat sätt
- Affärsutveckling: Identifierar och utnyttjar kommersiella möjligheter
- Flytande både muntligt och i skrift på svenska och engelska