Webhallen Sverige AB

Campaign Coordinator

Webhallen är ett snabbt växande bolag inom Komplett-koncernen. Sedan starten 1991 har vi etablerat oss som en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Framgångskonceptet har hela tiden varit att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som vi håller ett stadigt tag om våra rötter som elektronik- och spelentusiaster. Som kund hos oss kan du alltid känna tillit till att vi har passion för elektronik och spel som gör att vi kan hjälpa våra kunder att fatta rätt beslut. Idag har Webhallen 20 fysiska butiker utspridda från Malmö till Uppsala samt en stor andel e-handeln. Vi söker nu en Campaign Coordinator som kommer vara med att fortsatt bevara och utveckla kommunikationen med framtidens spel- och elektronikfantaster.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Campaign coordinator kommer du att stötta Senior Campaign Manager i arbetet att genomföra och följa upp kampanjaktiviteter enligt kampanj- och kommunikationskalendern. Du kommer att delta i arbetet kring planering för att sedan koordinera exekvering i våra olika kanaler såväl online som offline. Rätt kandidat har gärna projekterande eller koordinerande erfarenheter och är van vid många stakeholders. 

Du kommer att arbeta sömlöst med marknadsteamet, kanalägare och med externa funktioner som leverantörer för integrerade kampanjer som främjar verksamheten och varumärket över alla marknadsföringskanaler. Du kommer att rapportera Senior Campaign Manager och vara en del av marknadsavdelningen. 

Ansvarsområden

  • Genomföra och följa upp kampanjaktiviteter enligt kampanj- och kommunikationskalendern.
  • Projektledning för att säkerställa snabba, sömlösa och strukturerade projekt och arbeta över våra avdelningar samt med leverantörer för att säkerställa implementering av vår kampanjkalender.
  • Se till att kampanjer aktiveras enligt plan vid rätt tid och kvalitet. Hålla en nära dialog med andra funktioner kring pågående resultat (t.ex. trafik, konvertering, lönsamhet) och stötta i justeringar efter behov.
  • Se till att kampanjerna analyseras, mäts och dokumenteras för att bedöma kampanjernas lönsamhet och anpassa kampanjplaner utefter detta. 
  • Ansvara för proof execution gentemot leverantörer gällande finansiering av aktiviteter.
  • Följa kampanjtrender och konkurrenters kampanjer för att förstå vad som krävs för att sticka ut.

Erfarenhet och kvalifikationer

  • Relevant utbildning inom marknadsföring, e-handel eller liknande
  • Minst 1 års erfarenhet från en liknande roll
  • Erfarenhet av att ha jobbat inom e-handel
  • Erfarenhet av projektledning/koordinering av kampanjer
  • Är metodisk och systematisk i sin strategi; planerar framåt och gör tydliga prioriteringar.
  • Effektiv kommunikation: Kommunicerar på ett tydligt, exakt och strukturerat sätt
  • Flytande både muntligt och i skrift på svenska och engelska