Tretorn

Head of Online Sales

År 1891 tillverkades det första paret galoscher på den nyöppnade Tretorn-fabriken i Helsingborg. Efter fem år hade företaget producerat en miljon galoscher och framgången var ett faktum. Snart 130 år senare säljer företaget sina produkter på en mängd marknader och samtidigt som sortimentet har breddats har helt nya säljkanaler dykt upp. Faktum är att Tretorn är mitt uppe i sin kanske största förändring sedan bolaget grundades. De har nu fyra olika distributionsben, som utöver återförsäljare och den egna e-handeln omfattar försäljning på marknadsplatser samt fysiska butiker i egen regi. I anslutning till detta söker vi nu efter en Head of Online Sales som kan axla uppgiften att fortsätta utveckla e-handeln och digitala marketplaces som centrala försäljningskanaler för bolaget samt bygga en digital organisation som ligger i framkant i branschen.

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Head of Online Sales på Tretorn kommer du att äga hela den digitala affären kopplat till e-handel och marketplaces. Du kommer att ansvara för ett team på initialt 3 personer, affärsutveckling, konverteringsoptimering och kravställning mot olika leverantörer samt att sätta strategi för digital marknadsföring och försäljningstillväxt med fokus på konvertering för e-handeln och våra marketplaces. Eftersom detta är en nyckelroll för bolagets fortsatta tillväxt kommer du att rapportera direkt till VD, Magnus Månsson. Placeringsort är på huvudkontoret i Helsingborg.


Arbetsuppgifter


  • P/L ansvar för de digitala affärerna under Tretorn Sweden AB.
  • Ansvara för hela köpresan med ett cross functional fokus — försäljning, tillväxt, kundupplevelse, konvertering och trafikdrivning till våra digitala försäljningskanaler.
  • Ansvara för framtagning, uppföljning och rapportering av budget och relevanta KPI:er.
  • Leda arbetet med konverteringsoptimering och prioritera tekniska utvecklingsprojekt utifrån tester och analys.
  • Löpande analysera både effektivitet och optimering av processer och flöden, internt och
  • externt.
  • Tillsammans med marknad säkerställa digital varumärkesupplevelse i enlighet med Tretorns varumärkesprofil.
  • Sätta strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, utifrån ett sälj och analysperspektiv. t.ex. nyhetsbrev, onsite etc.
  • Personalansvar för inledningsvis en Digital Operations Manager, en E-commerce Project Manager och en Product/Customer Service Manager.

För att lyckas i rollen tror vi du har följande


  • Minst 3-5 års erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete kring e-handel inom både B2C och B2B, gärna från bolag med starkt varumärke
  • Erfarenhet inom SEO samt Performance Marketing med fokus på kravställning.
  • Analytisk erfarenhet och höga kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
  • Erfarenhet av att leda team
  • Mycket önskvärt och meriterande med erfarenhet av arbete med marketplaces.
  • Erfarenhet av att ha arbetat mycket säljfokuserat och konverteringsdrivande
  • Erfarenhet av arbete med och att sätta strategi för digital marknadsföring kopplat till konvertering.
  • Resultatdriven, analytisk samt vill arbeta mot tydliga mål och vet hur du ska uppnå dem med konkreta nyckeltal
  • Passion för mode, hållbarhet och förståelse för Tretorns produkter är meriterande
  • Flytande svenska och engelska i tal och