Customer Success Manager

Amanda AI

Online Sales, Other Stockholm

Startupen Amanda AI är en svensk revolutionerande AI-lösning stöttat av bland annat investmentbolaget Spiltan som är på god väg att måla om kartan för hur vi arbetar med lönsam digital annonsering. Bolaget grundades 2018 men har med en explosiv tillväxttakt redan signat flertalet etablerade kunder samt blivit en av få premier partners i norden till både Microsoft och Google. Idén bakom bolaget grundades till stor del i ett missnöje över existerande lösningarna för digital marknadsföring men inte minst en fast övertygelse om att sökordsmarknadsföring var perfekt ämnat för automatisering genom AI.

Koden för det tidskrävande och komplexa arbetet med optimering av digital annonsering är det många bolag som vill knäcka. Det är resultatet av detta arbeta som en stor del av konkurrensen mellan bolag i samma bransch ligger i. Men att det är allt annat än lätt, är det många som kan skriva under på. Förutsättningarna förändras ständigt och det är många bolag som lägger ner extremt mycket tid på optimeringen i detta arbete – utan att få ut maximalt av potentialen. Här kommer Amanda AI in med sitt automatiserade system och budgivning baserat på sannolikheten för en transaktion, genom att basera sökord på demografiska data. Genom Amanda AI får varje kund, stor som liten, en automatiserad arbetsprocess och maximal avkastning på annonsutgifter samt en skalbar modell anpassat för expansion i alla led. Eftersom bolaget växer kraftigt söker vi nu fler Customer Success Managers för att ansvara för vårt växande segment av befintliga kunder

Ansvarsområden i korthet

I rollen som Customer Success Manager på Amanda AI kommer du att ha en central roll i ett snabbväxande bolag med ett revolutionerande erbjudande. Du kommer att ha helhetsansvaret för befintliga kunder och vara deras huvudsakliga kontakt på Amanda AI. Du kommer ha en blandning av olika kunder, borde stora och små och från olika branscher.

  • Detta är en säljroll, den bygger på att du bygger upp en bra relation med kunderna. Du är den som skall säkerställ att våra kunder alltid är nöjda, fokus på positiva KPI:er
  • Då allt SEM arbete är automatiserat så är du länken mellan roboten och våra kunder, dvs du skall kunna berätta vad roboten gjort och hur det påverkar resultatet.
  • Du kommer ansvara för ca 20-30 kunder och arbeta med avstämningar, budgetplanering, ev kampanjplanering etc för att utveckla kontot.

Vi söker efter dig som 

  • Drivs av att skapa goda kundrelationer och älskar att lära känna nya verksamheter. Du kommer vara Amanda AI för våra kunder och målsättningen är att de alltid skall känna att är engagerad och prioriterar dem. 
  • Vill vara en del i affärsutvecklingen för Amanda AI – Eftersom du arbetar närmast kund vill vi att du tar en aktiv roll i affärsutvecklingen och bidrar till utvecklingen av vårt totala erbjudande
  • Kunskap och förståelse för digital annonsering med fokus på e-handel

Vad erbjuder vi 

  • En tillväxtresa där du får vara med och bygga ett bolag i framkant
  • En viktig nyckelroll i att utveckla arbete med att ta hand om våra befintliga kunder
  • En rolig arbetsmiljö med entreprenöriell uppstickaranda och driv
  • Duktiga och erfarna medarbetare inom både teknik, system, affärsutveckling och sälj som du kan inspireras och lära dig av
  • En lärande organisation där vi alltid hellre provar än fäller

Amanda AI är grundat av en kombination av välrenommerade profiler inom e-handel, teknik och analys. Företaget präglas av stark framåtanda, entreprenörskap och entusiasm samt drivs av erfarna medarbetare med hög ambitionsnivå och gemensamma mål. Det är viktigt för oss att alla känner starkt ägandeskap för det vi gör eftersom vi inte bara vill leverera en produkt, utan också 100% service till kund.