Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar
Om rollen
Vi söker en ny Online Content Manager som ska sköta underhåll och uppdatering av produktsortimentet och annat innehåll på företagets webbplatser som engagerar och säljer. Du kommer även arbeta med att utveckla ny funktionalitet och design på siten och i viss mån arbeta med företagets nyhetsbrev. I tjänsten ingår även att vara back-up för kundtjänst vid tillfällig underbemanning och vid försäljningstoppar.
Arbetsuppgifter/ansvarsområden
- Ansvarig för innehållet på SwedOffice.se.
- Skriva produkttexter och ta fram grafiskt material och copy.
- Produkthantering inklusive prissättning, bildhantering och övrig produktinformation.
- Produktberikning och administrering av landningssidor samt hantering av produktplacering på siten.
- Producera SEO-anpassade texter.
- Vara delaktig i förberedelse och utskick av nyhetsbrev.
- Projektleda webbutveckling i viss mån.
Kravprofil
- +1 års erfarenhet inom e-handel och contentproduktion.
- Erfarenhet av att arbeta med säljande copy.
- Arbetat med Photoshop eller andra bildredigeringsverktyg för skapande av grafiskt material samt behärskar Office-paketet (framförallt Excel).
- Erfarenhet av att jobba med CMS-system.
- Meriterande med erfarenhet av Google Analytics.
- Meriterande med grundläggande SEO-kunskaper.
- Du har ett intresse för webbutveckling och webbdesign.
- Du arbetar målinriktat och är självgående.
- Noggrann och sinne för ordning och reda.
- Duktig på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
- Du gillar att arbeta på ett mindre, entreprenöriellt bolag där beslutsvägarna är korta
Intresserad?
Vi jobbar kompetensbaserat och önskar inte personligt brev. Istället svarar du på några korta frågor vid din ansökan, och bifogar din LinkedIn profil alternativt CV.