Om rollen
Senaste året har vi sett stark efterfrågan på vårt Click & Collect-erbjudande i butik. Kunderna uppskattar möjligheten att e-handla mat från sin lokala på butik och hämta varorna när det passar och våra Hemköps-butiker runt om i landet värdesätter möjligheten att erbjuda ett alternativ till kunder som inte vill handla på plats i butik.
I rollen som a
nsvarig för Click & Collect arbetar du främst med att:
- Sätta och driva den övergripande strategin för koncept och genomförande av Hemköpskedjans Click & Collect-erbjudande.
- Sälja in Click & Collect-konceptet till våra butiker runt om hela landet
- Projektleda och kravställa mot olika specialister inom Hemköp-organisationen - marknad, sortiment, etablering, drift och IT med målet att implementera Click & Collect-erbjudandet på så många butiker som möjligt.
- Kontinuerligt utveckla erbjudandet och säkerställa att utveckling av drift, logistik och butiksanpassning hela tiden förbättras och att personal i butik är utbildade i Click & Collect-processer.
- Sätta marknadsplanen centralt och lokalt för Click & Collect-konceptet och i nära samarbete med marknadsavdelningen driva kundanskaffningsaktiviteter till butik inför lanseringar och i kontinuerligt arbete framåt.
- Delta och presentera i olika forum från egendrivet analysarbete och ansvarar för frågeställningar som du hanterar och kravställer i förvaltningsarbetet mot organisation.
Du arbetar hela tiden i nära samarbete med specialister inom Digitala försäljningsavdelningen, Etablering, Drift och Marknad, Axfood-koncernen och våra butiker i hela landet. Till din hjälp kommer du att ha ett team på två personer inom drift för e-handel som du arbetsleder för att framgångsrikt rulla ut Click & Collect-konceptet i butik.
Din profil
- 5 års erfarenhet av affärsutveckling och projektledning inom e-handel/digitala tjänster gärna med fokus på omnikanal och/eller logistik
- God kunskap om analysarbete för initiativ, insikter och resultatarbete.
- Erfarenhet av kravställning och koordinering av utvecklingsinitiativ
- Erfarenhet av att leda ett team
- Relevant akademisk examen inom ingenjör, ekonomi, e-handel eller motsvarande
För att lyckas i roll
en tror vi att du även at
t:
- Du har en stark kommunikationsförmåga och trivs i rollen som ambassadör för ditt ansvarsområde (Click & Collect) vare sig det gäller att utbilda butikspersonal eller presentera för företagsledningen.
- Du älskar att bygga relationer och ser ett stort värde i att nätverka internt såväl som externt.
- Du har ett kommersiellt fokus och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv, brinner för försäljning, kundnytta och att utveckla företagets lönsamma affärer.
- Har förmågan att lösa problem och skapa struktur och processer för att förbättra affären
Det är även meriterande om du har erfarenhet från dagligvaruhandel och arbetat med att utveckla Click & Collect-lösningar. Rollen är placerad i fina lokaler på Torsplan i Stockholm och du rapporterar till Chef för E-handel och Omnikanal.
Om Hemköp
Hemköp är butikskedjan för ma
tälskare där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt.
På Hemköp är det högt till t
ak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet!
För Hemköp är mångfald en s
tyrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.
Varmt välkommen med din a
nsöka
n!