E-commerce Specialist

KungSängen

Marketing, Online Sales Stockholm

KungSängen grundades 1998 och är idag en ledande detaljhandelskedja och producent av sängar och sängtillbehör. Vi har över 40 butiker runt om i landet där vi hjälper våra kunder att hitta exakt rätt säng eller sängutrustning. Sängarna byggs först när kunden bestämt hur de vill att sängen ska vara. Vi skräddarsyr dem alltså åt våra kunder. I vår fabrik i Enköping tillverkar vi sedan sängarna för hand. Här finns också vårt huvudkontor där vi hanterar all administration, produktutveckling, sortimentshantering och marknadsföring. Från fabriken kör vi ut de färdiga sängarna hem till våra kunder och här finns också hela lagret för vår näthandel. Det betyder att den som köper sin säng hos KungSängen slipper betala dyra mellanhänder för att få en kvalitetsprodukt. För att vi gör allt själva, tillsammans.

Vill du vara med på en spännande digital tillväxtresa? Vi behöver stärka e-handelsteamet i form av en E- commerce Specialist och söker därför dig som vill vara med att bygga och utveckla KungSängens digitala affär? Med KungSängens Direct-to-Consumer modell får du vara med att driva affären igenom hela funneln, från första interaktionen, till produktion och leverans med våra egna bilar. Du kommer vara en nyckelperson i vår framtida tillväxt när vi skapar länken mellan det digitala och det fysiska mötet.

Om rollen

Som E-commerce Specialist kommer du vara en del av e-commerce teamet och kommer att arbeta nära E-handelschefen för att driva och optimera onlineförsäljningen. Tillsammans skapar och publicerar ni relevant och inspirerande innehåll och ser till att erbjudanden är aktuella och attraktiva för kunden. Vi söker därför dig som är genuint intresserad av att hjälpa våra kunder både genom att ständigt utveckla köpupplevelsen online och offline. 

Arbetsuppgifter/ansvarsområden

  • Löpande optimera och uppdatera produkttexter, kampanjer och övrigt content för att säkerställa att siten har relevant innehåll och är i linje med den kommersiella planen
  • Analysera kundbeteende, utföra A/B-tester och driva förbättringar utifrån insikter
  • Säkerställa att innehåll, produktexponering och kampanjer följer varumärkesstrategi och marknadsplan i samtliga kanaler.
  • Arbeta med sökmotorsoptimering (SEO) både med bilder, texter och länkar.
  • Se till att produkter är sökbara och lätta att upptäcka för våra onlinekunder
  • Se till att e-handeln samt digitala marknadsföringskanaler alltid är uppdaterade med relevant och kvalitativt användargenererat innehåll
  • Ansvara för uppsättning av kampanjer tillsammans med marknad och super-user av vår e-handelsplattform samt andra relevanta verktyg.
  • Beställa och koordinera innehåll alternativt själv stötta upp med viss produktion av innehåll främst text.

Kravprofil

  • Utbildning inom e-commerce/digital marknadsföring
  • 1-3 års arbetslivserfarenhet inom e-commerce/digital marknadsföring
  • Stor förståelse för hela kundresan online och vad som driver trafik och konvertering
  • Ett tekniskt intresse och förmågan att snabbt sätta dig in i och behärska nya system
  • Förmågan att på ett logiskt, analytiskt sätt identifiera och härleda problem
  • Förmåga att analysera data och omvandla insikter till konkreta actions med mätbart affärsvärde
  • En mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Personliga egenskaper

  • Självgående, proaktiv och lättlärd
  • Kommersiellt driv
  • Organiserad/strukturerad

Att jobba hos oss

På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter en mångfaldig och inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad. Vi behandlar alla lika – oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, fysisk förmåga, etnicitet, nationalitet, religion, civilstånd, familjesituation eller någon annan aspekt av deras identitet.

Intresserad?
Sök jobbet så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar inte personligt brev. Istället svarar du på några korta frågor vid din ansökan, och bifogar din LinkedIn profil alternativt CV.