Som Digital Merchandiser kommer du att ingå i ett agilt team vars målsättning är att ständigt optimera exponeringen av våra produkter så att rätt produkt visas för kunden vid rätt tidpunkt och i rätt kontext. Vi vill vägleda våra kunder med vår expertis och göra det lättare för dem att hitta rätt produkt. I rollen kommer du att utforska möjligheter med personalisering, AI och produktplacering genom experiment och A/B-tester. I det agila teamet, som leds av en produktägare, kommer du att arbeta tillsammans med en SEO-expert, webbanalytiker, UI-designer och utvecklare. Du kommer även att arbeta nära Product Managers, specialister och marknadsteamet för att kontinuerligt optimera produktexponeringar och säkerställa att de kommersiella målen uppnås på varje marknad.
Om rollen:
Tillsammans med det agila Team Explore kommer du att ansvara för den digitala merchandisingstrategin och produktexponeringen på våra webbplatser Dustin och Dustin Home, för samtliga marknader och kundsegment.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Arbeta aktivt med förslag på och uppföljning av A/B-tester av olika produktrekommendationer och exponeringsstrategier (vi arbetar i eSales och Simplify)
- Kontinuerligt utvärdera merchandisingstrategin baserat på insikter från genomförda tester
- I samarbete med samtliga marknaders lokala team, optimera internt sök på våra webbplatser
- Stötta produktspecialister och produktchefer med analys och insights kring product performance
- I samarbete med produktchefer arbeta med promotions för att öka exponeringen av relevanta produkter
- Monitorera och analysera det interna söket för att säkerställa att nya produkter och varumärken exponeras
- Synkronisera produktexponering med teman, content, kampanjer och nyhetsbrev med marknadsteamen
I denna roll fungerar du som en brygga mellan produktchefer, specialister, marknadsteamet och e-handelteamet.
Jag som leder teamet heter Linda Törnros och är Web Experience Manager på E-commerce avdelningen på Dustin. I mitt ledarskap har jag en ambition att vara inkluderande, coachande och att ha tillit. För mig är det viktigt att arbetet präglas av frihet och flexibilitet för att skapa en balans mellan jobb och fritid.
Vad vi erbjuder:
- Spännande utvecklings- och karriärmöjligheter
- En unik möjlighet att vara en del av Dustins transformationsresa
- En dynamisk och multikulturell miljö
- En informell kultur av "win as a team"-miljö
- Kollektivavtal och andra förmåner
Vad du har:
- 1-3+ års relevant arbetslivserfarenhet som online/digital visual merchandiser eller i en liknande roll inom e-handel
- Erfarenhet av att arbeta i Google Analytics och Power BI (eller annat BI-verktyg)
- Erfarenhet av att utföra A/B-tester
- Flytande engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av att arbeta med en rekommendationsmotor är meriterande
- Utbildning inom ett relevant område är meriterande
Om dig:
- Du är säljorienterad och har ett kommersiellt tänk
- Du drivs av och ser ständiga möjligheter till utveckling
- Du brinner för online visual merchandising och AI-relevans
- Du har förmågan att se helheten i onlineaffären
- Du är en nyfiken och positiv lagspelare
- Du är analytisk och har ett tekniskt intresse
Om företaget:
Dustin är en ledande IT-partner online med verksamhet i Norden och Benelux. Vi hjälper våra kunder att ligga i framkant genom att erbjuda dem rätt IT-lösning för deras behov. Vi erbjuder cirka 255 000 produkter med relaterade tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustin har cirka 2 400 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 med huvudkontor i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm. På Dustin råder ett dynamiskt arbetsklimat med stora utvecklingsmöjligheter. Vardagen är både fartfylld och föränderlig, och du har det roligt samtidigt som vi jobbar tillsammans för att driva Dustin framåt och vi vill att du utvecklas med oss. "You keep us moving. We keep you moving.”
Placering: Flexible remote/Nacka Strand, Stockholm
Startdatum: Så snart som möjligt
Anställningstyp: Heltid, tillsvidare
Ansökan: Sker via Dustins egen portal här