KICKS Group

Customer Insights Analyst

KICKS har Nordens största kundklubb inom skönhet och insikter från kundernas beteende och åsikter ligger till grund för strategiska vägval såväl som dagliga affärsbeslut. KICKS har senaste åren gjort en stor satsning inom funktionen Advanced Analytics och behöver nu stärka upp den affärsmässiga analyskapaciteten inom Marknad. Därför söker vi efter en Customer Insights Analyst som brinner för att skapa insikter som kan bidra till ökad lönsamhet och nöjdare kunder

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Customer Insights Analyst är du en del av CRM-teamet och kommer att ansvara för att KICKS har en god förståelse för kunderna samt säkerställa att det finns underlag som kan användas för att fatta datadrivna beslut som driver affären framåt. Du kommer att få ta ett stort eget ansvar och har möjlighet att påverka hur arbetet kring kundinsikt bedrivs, dels inom marknad men även i form av analyser till övriga intressenter i bolaget såsom ledningsgrupp och styrelse.

Du kommer att ha en nyckelroll inom CRM-teamet och kommer att arbeta tillsammans a e-handel, kampanj, kundservice, hållbarhet och PR för att stötta dem med värdefulla analyser och kundinsikter.

Du kommer att ha en nyckelroll inom CRM-teamet men också för hela Marknad. Du stöttar även e-handel, kampanj, kundservice, hållbarhet, PR och många fler med värdefulla analyser. Du kommer att jobba nära Advanced Analytics-funktionen där vi har expertkompetens kring datamodellering, Power BI-utveckling, rekommendationsmotor och andra algoritmer. Som Customer Insights Analyst kommer du att fungera som länken mellan Marknad och Advanced Analytics och tillsammans säkrar ni en långsiktig utveckling för att stötta Marknad, vår affär och förbättra kundens upplevelse.

Exempel på ansvar/arbetsuppgifter:

  • I nära samarbete med Advanced Analytics-teamet skapa en företagsgemensam förståelse för KICKS målgrupp och driva kundinsiktsarbetet framåt.
  • Genom analys bidra med tydliga insikter om kundens beteenden och behov som kan hjälpa KICKS att driva försäljning, öka kundnöjdheten och identifiera nya affärsmöjligheter.
  • Säkerställa att det finns processer, verktyg och dokumentation på plats för att stödja en effektiv och konsekvent kundanalys som ger KICKS möjlighet att förbättra kundens upplevelse och utveckla affären.

Vi söker dig som:

  • Har ca 3 år erfarenhet av att självständigt arbeta med analys av kunddata, gärna inom retail och/eller e-commerce 
  • Är analytisk, logisk och van att använda data för att ta fram insikter och underlag för affärsbeslut.
  • Har god förståelse för handel i både butik och online, kundanalyser, CRM-aktiviteter, CLC- automationer och gärna har jobbat med analys kring kundklubb tidigare.
  • Är en god kommunikatör med en stark förmåga att bygga förtroende hos dina kollegor samt att presentera dina insikter på ett engagerande och begripligt sätt
  • Känner dig trygg i gränslandet mellan avancerad dataanalys och affärsförståelse. Det är viktigt att du förstår hur du ska använda datakuber, kan göra SQL-förfrågningar, samt analyser och visualisering i Power BI
  • Har ett brinnande intresse för kundens preferenser och behov och har förmågan att genom att använda all tillgänglig kunddata, skapa hypoteser som kan omvandlas till värdefulla insikter för att vidareutveckla kundupplevelsen och KICKS affär.

Intresserad?

Sök jobbet så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar inte personligt brev. Istället svarar du på några korta frågor vid din ansökan, och bifogar din LinkedIn profil alternativt CV.