Om rollen
Som CRM & Loyalty Manager kommer du att ha övergripande ansvar för och leda Apohems CRM- och lojalitetsarbete. I rollen förväntas du utveckla och exekvera Apohems CRM-strategi för att säkerställa att vi skapar värde för våra kunder och driver tillväxt. Vi ser bland annat att det finns stor potential i automatisering och personalisering och det kommer vara ditt ansvar att se till att vi bearbetar vår kundbas på ett optimalt sätt för att öka lojalitet, kundnöjdhet och återköpsfrekvens och på så vis skapa tillväxt på lång sikt.
Ansvar/arbetsuppgifter
- Leda Apohems CRM och lojalitets-arbete - strategiskt, taktiskt och operationellt
- Analysera kunddata och utifrån insikter och kontinuerlig utveckla och förbättra vårt CRM-arbete genom att exempelvis definiera nyckelsegment, mappa ut kundresor och skapa anpassade kommunikationsplaner kopplat till dessa
- Utveckla automatiserade kundresor och vår Marketing Automation-strategi för att skapa datadrivna processer och kundresor som konverterar
- Leda exekvering av Apohems kundkommunikation, från kampanjer till automationer.
- Optimera och utveckla samtliga CRM-aktiviteter genom uppföljning, A/B testing, och kreativt nytänkande.
- Kontinuerligt arbeta för att identifiera nya möjligheter som driver engagemang, försäljning och lojalitet.
Kravprofil
- +3 års erfarenhet av operativt CRM-arbete inom e-handel
- Erfarenhet av att ha utvecklat och byggt upp Marketing Automation (Vi jobbar med Voyado)
- Erfarenhet av att jobba med segmentering, personalisering och A/B-testning.
- Analytisk, datadriven och erfarenhet av hantera stora mängder data och utifrån det analysera och skapa insikter som i sin tur genererar affärsvärde
- Resultatorienterad och förstår vikten av att hela tiden testa och utvärdera tidigare leveranser för att kontinuerligt optimera framtida exekvering
- En relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande
För att lyckas i rollen tror vi även att du:
- Är kreativ, nytänkande, gillar förändring och att testa nya saker
- Är initiativtagande och ser möjligheter snarare än problem
- Är prestigelös och ser det som en självklarhet att stötta dina kollegor för att vi ska lyckas tillsammans
- Är bra på att både ge/ta feedback.
- Är nyfiken och hungrig på att lära dig nya saker.
Att jobba på Apohem
Apohem är en snabbt växande företag som ska bli ett av de stora nätapoteken inom några år. Apohem vill vara en möjliggörare för hälsa. Genom inspiration, kunskap och produkter vill vi bidra till ett hälsosammare liv. Eller som vi brukar säga – göra det lätt att leva. Hela verksamheten är belägen i Stockholm (kontor ett stenkast från Torsplan, lager i Årsta). Huvudägare är Axfood och Novax, som båda ingår i Axel Johnson-koncernen.
Idag är vi drygt 60 medarbetare uppdelade i några få, tighta och snabba team. Framförallt är vi en organisation som jobbar prestigelöst tillsammans. Vi är en startup, vi är ett apotek, vi har starka och passionerade ägare och vi är på en spännande resa!
Låter det intressant?
Sök jobbet så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar inte personligt brev. Istället svarar du på några korta frågor vid din ansökan, och bifogar din LinkedIn profil alternativt CV. Tjänsten är en heltidstjänst med start omgående.