Skruvat / Bythjul

Online Sales Specialist

Vill du arbeta på Nordens största e-handelsplats för nya bildelar? Vill du bli en del av ett team med stor entusiasm och hög drivkraft? Hos Skruvat kan vi erbjuda en unik möjlighet att bli en del av ett framgångsrikt team där du kan växa och utvecklas tillsammans med oss. Sedan starten 2008 har Skruvat haft en stadig tillväxt och är idag Nordens största e-handelsplats för bildelar på nätet. I samarbete med ledande europeiska leverantörer erbjuder Skruvat kvalitativa bildelar, biltillbehör, däck och fälgar till alla ledande bilmärken. Skruvat och systerbolaget Bythjul ägs av Mobivia Group, ett franskt bolag som driver Europas största fristående verkstadskedjor med verksamhet i 21 länder med ca 23 000 anställda runt om i världen. Skruvat och Bythjul verkar i Sverige, Norge och Finland och har samma VD och ledningsgrupp. Nu söker vi en Online Sales Specialist, en central roll i marknadsteamet som kommer få möjlighet att driva försäljning i Skruvats egna digitala kanaler!

Profile

Gustav Lundström

Senior Recruitment Consultant
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Online Sales Specialist kommer du ansvara för att skapa, optimera och utvärdera digitala kampanjer för våra egna kanaler så som webb och nyhetsbrev, med ett fokus på att driva försäljning. Du kommer leda och koordinera de aktiviteter som krävs för att lansera en lyckad försäljningskampanj, vilket involverar kommersiell planering, att skapa och kravställa content, se till att tonalitet och visuella guidelines efterlevs, samt koordinera med andra funktioner så som kategori- och sortimentansvariga. 

Det är en affärsdriven roll där du arbetar med att analysera kampanjer och annan försäljningsdata, för att optimera våra kampanjer för att göra dem relevanta för våra kunder såväl som för att driva försäljning.

Arbetsuppgifter/ansvarsområden

  • Skapa och optimera digitala kampanjer för att driva försäljning
  • Ansvara för att skapa och kravställa innehåll till våra egna digitala kanaler (email, webb, sms)
  • Ta fram attraktiva erbjudanden och kampanjer, i nära samarbete med Produkt/Kategori
  • Vara involverad i den kommersiella planeringen
  • Se till att tonalitet och visuella guidelines efterlevs
  • Analysera resultat och dela med sig av insikter till organisationen
  • Arbeta i vårt CMS och e-postverktyg för bygga kampanjer till email och webb

Kravprofil

  • + 2 års erfarenhet av försäljning online
  • Van att arbeta med content till webb och email
  • Datadriven och van att analysera försäljning online
  • Van att arbeta i verktyg för e-postmarknadsföring
  • Van att arbeta i CMS
  • Relevant utbildning inom marknad/kommunikation och/eller digitala kanaler
  • Flytande svenska i tal & skrift

Vi ser även att du är,

  • Strukturerad samt van att koordinera/driva projekt
  • Kommunikativ och bra på att samarbeta med olika funktioner inom en organisation
  • Självgående och lösningsorienterad

Tjänsten är tills vidare med start så snart som möjligt och du kommer vara placerad på vårt kontor på Drottninggatan 97, Stockholm.

Intresserad?

Sök jobbet så snart som möjligt. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar inte personligt brev. Istället svarar du på några korta frågor vid din ansökan, och bifogar din LinkedIn profil alternativt CV.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Skruvats samarbetspartner Beyond Retail, rekryteringskonsult Gustav Lundström på 0763268644.