Webhallen Sverige AB

Commercial Marketing Lead

På Webhallen brinner vi för våra produkter och vårt varumärke – av gamers, för gamers. Oavsett om du är passionerad över bolagsstrategi, förändringsarbete och marknadsföring eller gaming, brädspel och hemelektronik är Webhallen en plats för dig. Nu söker vi Commercial Marketing Lead för ett vikariat, från april till februari 2024, med möjlighet till förlängning! Du ingår i vårt entusiasmerande och energifyllda Market Operations-team och rapporterar till Chief Marketing Officer, Mikael Karlsson.

Profile

Gustav Lundström

Senior Recruitment Consultant
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Commercial Manager är du Webhallens leverantörers kontaktperson och ansvarar för att driva deras kommersiella initiativ, så som kampanjer, framåt. 

Du ansvarar för hela händelseflödet ; från initial kontakt, planering, genomförande samt uppföljning. Du managerar kampanjerna på vår hemsida, i butik och koordinerar internt med både e-commerce-teamet, category sales, B2B sales samt retail-organisationen. Du ansvarar även för digital marknadsföring kopplad till dina kunders kommersiella aktiviteter. Till din hjälp i teamet har du copywriter och grafiker, men du kommer själv ha möjligheten att ta fram eget grafiskt material.

Ansvar & arbetsuppgifter

  • Projektledning och uppföljning av kommersiella aktiviteter för våra leverantörer
  • Driva marknadsföring i digitala kanaler för att exponera varumärken och produkter
  • Hantera och följa upp kampanjer
  • Tillsammans med teamet ta fram grafiskt material till kampanjer och aktiviteter
  • Samarbeta krossfunktionellt med andra funktioner såsom e-commerce, retail, kategori och b2b.
  • Vara kontaktperson mot externa leverantörer
  • Hantera stakeholders internt

Vem är du?

Vi söker dig med upp till 5 års erfarenhet av marknadsrelaterad kundhantering och projektledning. Du är serviceinriktad, organiserad och kontaktsökande. Vidare är det en bonus om du har vana vid vissa analytiska verktyg så som Google Analytics & Power BI, samt erfarenhet av att ta fram grafiskt material. Därför är det meriterande om du kan Adobe C.

För att lyckas i rollen har du,

  • Upp till 5 års erfarenhet av både strategiskt och operativt marknadsarbete
  • Erfarenhet av multikanalsstrategier med god förståelse kring digitala kanaler och den digitala kundresan
  • Viss analysvana och är bekväm med att arbeta datadrivet
  • Erfarenhet av projektledning kopplat till marknadsaktiviteter
  • Erfarenhet av detaljvaruhandeln, specifikt hemelektronik är ett plus
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Behärskar MS Office , PowerBI och Adobe CS är ett plus

Vi vill också att du,

  • Är en entusiastisk teamplayer med god samarbetsförmåga
  • Har förmåga att strukturerat projektleda kampanjer
  • Har god vana i förhandling kring marknadsföring och kommersiella aktiviteter
  • Är en stark kommunikatör och stakeholder management
  • Driven och strukturerad med en förmåga att hålla ett högt tempo och driva flera aktiviteter samtidigt
  • Du får gärna ha hjärta för gamingkultur och tycka om att spela brädspel och lägga pussel. Det är inte ett krav, men det gör att du får extra roligt på jobbet!

Ansök så snart som möjligt, vi håller intervjuer löpande!