Konfidentiell

CRM Manager

Vi hjälper just nu en av Sveriges ledande nätvinhandlare med rekryteringen av en CRM Manager som kan hjälpa dem att vidareutveckla och stärka sitt CRM-arbete. Är du nyfiken på en ny utmaning i ett bolag som växer, är du också en vinälskare? Då är detta för dig!

Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Detta är en rolig möjlighet för dig som brinner för e-handel, försäljning, kundlojalitet som kan hjälpa bolaget att etablera en stark intäktskanal med fokus på smarta kundresor och data-driven kommunikation. I denna roll kommer du ansvara för att vidareutveckla kundupplevelsen där CRM och marketing automation spelar en nyckelroll. Ditt uppdrag blir att ska långsiktig strategi och roadmap för e-mail marketing och andra lojalitetsaktiviteter, arbeta med segmentering och konceptuell kommunikation tillsammans med dina kollegor i marknadsteamet. Som CRM Manager rapporterar du till Försäljning & marknadsansvarig. 

Ansvar & arbetsuppgifter

  • Ansvara för att utveckla och exekvera CRM-strategin
  • Ansvara för segmentering & analys av både befintliga och potentiella kunder
  • Säkerställa att CRM-arbetet är i linje med affärsmål och varumärket
  • Ansvarig för planering, skapande och genomförande av alla CRM-aktivitet och kampanjer med fokus på email marketing
  • Koordinera och beställa relevant material från dina kollegor som ansvarar för det grafiska samt copy
  • Löpande arbete med analys, optimering, testning och uppföljning
  • Arbeta i nära dialog med Sift Lab (tidigare infobaleen) för att säkerställa rätt automatiseringar
  • Produktägare och utvecklingsansvarig för CRM-system & dunddatabas
  • Budgetkontroll där du även kommer sätta upp relevanta KPI:er och uppföljning av nyckeltal

Vem är du?

För att lyckas i rollen som CRM Manager är/har du: 

  • 2+ års erfarenhet av att arbeta med CRM & automationer 
  • Relevant utbildning inom e-handel, marknadsföring, CRM eller motsvarande
  • Erfarenhet av att arbeta med e-handel B2C
  • Erfarenhet av att sätta upp tracking, A/B-testa samt att använda andra analysverktyg som Google Analytics
  • Erfarenhet från Sift lab (tidigare Infobaleen) är meriterande
  • Ett kommersiellt mindset med en stor förståelse för den digitala kundresan
  • En drivkraft för att arbeta både strategiskt och operativt

Som person är/har du även: 

  • En teamspelare som tycker om att samarbeta med många olika roller i organisationen 
  • En god kommunikationsförmåga
  • Flytande på svenska och engelska i skrift
  • En god teknisk förståelse