Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar
Om rollen
Detta är en rolig möjlighet för dig som brinner för e-handel, försäljning, kundlojalitet som kan hjälpa bolaget att etablera en stark intäktskanal med fokus på smarta kundresor och data-driven kommunikation. I denna roll kommer du ansvara för att vidareutveckla kundupplevelsen där CRM och marketing automation spelar en nyckelroll. Ditt uppdrag blir att ska långsiktig strategi och roadmap för e-mail marketing och andra lojalitetsaktiviteter, arbeta med segmentering och konceptuell kommunikation tillsammans med dina kollegor i marknadsteamet. Som CRM Manager rapporterar du till Försäljning & marknadsansvarig.
Ansvar & arbetsuppgifter
- Ansvara för att utveckla och exekvera CRM-strategin
- Ansvara för segmentering & analys av både befintliga och potentiella kunder
- Säkerställa att CRM-arbetet är i linje med affärsmål och varumärket
- Ansvarig för planering, skapande och genomförande av alla CRM-aktivitet och kampanjer med fokus på email marketing
- Koordinera och beställa relevant material från dina kollegor som ansvarar för det grafiska samt copy
- Löpande arbete med analys, optimering, testning och uppföljning
- Arbeta i nära dialog med Sift Lab (tidigare infobaleen) för att säkerställa rätt automatiseringar
- Produktägare och utvecklingsansvarig för CRM-system & dunddatabas
- Budgetkontroll där du även kommer sätta upp relevanta KPI:er och uppföljning av nyckeltal
Vem är du?
För att lyckas i rollen som CRM Manager är/har du:
- 2+ års erfarenhet av att arbeta med CRM & automationer
- Relevant utbildning inom e-handel, marknadsföring, CRM eller motsvarande
- Erfarenhet av att arbeta med e-handel B2C
- Erfarenhet av att sätta upp tracking, A/B-testa samt att använda andra analysverktyg som Google Analytics
- Erfarenhet från Sift lab (tidigare Infobaleen) är meriterande
- Ett kommersiellt mindset med en stor förståelse för den digitala kundresan
- En drivkraft för att arbeta både strategiskt och operativt
Som person är/har du även:
- En teamspelare som tycker om att samarbeta med många olika roller i organisationen
- En god kommunikationsförmåga
- Flytande på svenska och engelska i skrift
- En god teknisk förståelse