Konfidentiell

CRM Manager

Vi hjälper just nu en av Sveriges ledande nätvinhandlare med rekryteringen av en CRM Manager som kan hjälpa dem att vidareutveckla och stärka sitt CRM-arbete. Är du nyfiken på en ny utmaning i ett bolag som växer, är du också en vinälskare? Då är detta för dig!

Profile

Freja Oldeen

Senior Recruitment Consultant & Search Manager
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Detta är en rolig möjlighet för dig som brinner för e-handel, försäljning, kundlojalitet som kan hjälpa bolaget att etablera en stark intäktskanal med fokus på smarta kundresor och data-driven kommunikation. I denna roll kommer du ansvara för att vidareutveckla kundupplevelsen där CRM och marketing automation spelar en nyckelroll. Ditt uppdrag blir att ska långsiktig strategi och roadmap för e-mail marketing och andra lojalitetsaktiviteter, arbeta med segmentering och konceptuell kommunikation tillsammans med dina kollegor i marknadsteamet. Som CRM Manager rapporterar du till Försäljning & marknadsansvarig. 

Ansvar & arbetsuppgifter

  • Ansvara för att utveckla och exekvera CRM-strategin
  • Ansvara för segmentering & analys av både befintliga och potentiella kunder
  • Säkerställa att CRM-arbetet är i linje med affärsmål och varumärket
  • Ansvarig för planering, skapande och genomförande av alla CRM-aktivitet och kampanjer med fokus på email marketing
  • Koordinera och beställa relevant material från dina kollegor som ansvarar för det grafiska samt copy
  • Löpande arbete med analys, optimering, testning och uppföljning
  • Arbeta i nära dialog med Sift Lab (tidigare infobaleen) för att säkerställa rätt automatiseringar
  • Produktägare och utvecklingsansvarig för CRM-system & dunddatabas
  • Budgetkontroll där du även kommer sätta upp relevanta KPI:er och uppföljning av nyckeltal

Vem är du?

För att lyckas i rollen som CRM Manager är/har du: 

  • 2+ års erfarenhet av att arbeta med CRM & automationer 
  • Relevant utbildning inom e-handel, marknadsföring, CRM eller motsvarande
  • Erfarenhet av att arbeta med e-handel B2C
  • Erfarenhet av att sätta upp tracking, A/B-testa samt att använda andra analysverktyg som Google Analytics
  • Erfarenhet från Sift lab (tidigare Infobaleen) är meriterande
  • Ett kommersiellt mindset med en stor förståelse för den digitala kundresan
  • En drivkraft för att arbeta både strategiskt och operativt

Som person är/har du även: 

  • En teamspelare som tycker om att samarbeta med många olika roller i organisationen 
  • En god kommunikationsförmåga
  • Flytande på svenska och engelska i skrift
  • En god teknisk förståelse