Norce

Head of Customer Success

Norce är Nordens största spelare inom mjukvara som en tjänst (SaaS) för e-handel, och nu söker vi en Head of Customer Success som ska leda vårt fantastiska CSM-team. Här får du möjligheten att få samarbeta med några av de mest spännande E-handlarna och varumärkena i Norden i ett bolag som ligger i absolut framkant vad gäller teknik och produkt!

Profile

Gustav Lundström

Senior Recruitment Consultant
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som Head of Customer Success på Norce är din främsta uppgift att säkerställa att våra kunder är nöjda och förblir långsiktiga partners med oss. Du kommer att ansvara för att säkerställa att vi har en övergripande strategi för att skapa och upprätthålla starka kundrelationer, samt definiera och säkerställa att vi når de mål och KPI:er vi har för att mäta framgång i Customer Success-teamet. 

Du kommer även att vara ansvarig för att leda, utveckla och motivera Customer Success-teamet och se till att vi erbjuder den bästa möjliga servicen till våra kunder. I denna roll får du möjlighet att ha en avgörande roll i att säkerställa att våra kunder når framgång med Norce produkter och tjänster!

Ansvar & arbetsuppgifter

  • Ledning och utveckling av Customer Success-teamet för att säkerställa att vi erbjuder den bästa möjliga servicen till våra kunder
  • Skapa och implementera strategier och initiativ för att förbättra kundnöjdheten och minimera kundomsättning
  • Fungera som en strategisk rådgivare för våra kunder, och skapa starka och långsiktiga relationer med våra kunder.
  • Hantera eventuella eskaleringar samt arbeta proaktivt och lösningsorienterat för bästa möjliga samarbeten
  • Samarbeta med interna team för att förstå kundbehov och erbjuda lösningar som uppfyller deras krav och förväntningar.
  • Förbättra och utveckla våra processer och verktyg för att effektivisera arbetet och förbättra kundupplevelsen.
  • Ansvara för avtal- och omförhandling

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Head of Customer Success är/har du: 

  • Minst 6 års erfarenhet av att arbeta inom Customer Success eller liknande roller. 
  • Ledarerfarenhet och bevisad förmåga att leda och utveckla team.
  • Ett starkt track record av att bygga och utveckla starka kundrelationer 
  • God förståelse för SaaS-produkter
  • God teknisk förståelse och förmåga att förklara tekniska koncept på ett enkelt sätt.
  • Mycket god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga förtroende med både interna och externa intressenter
  • Proaktiv och initiativtagande, med vana utveckla och förbättra arbetsprocesser

Om Norce

Vi på Norce är en arbetsgivare med stor påverkan på hur vår bransch utvecklar sig men tillräckligt små för att alla ska veta ditt namn. Vi lever efter devisen att vi tillsammans bygger det bolag vi själva vill arbeta på, vilket ger utrymme för personlighet, omtanke och att ha riktigt kul på jobbet. Med flexibla arbetsvillkor och fina förmåner ger vi dig utrymme att njuta av allt vad livet har att erbjuda. Potentialen för din personliga utveckling är enorm med tanke på vår kundportfolio som består av några av Nordens mest framgångsrika företag som t.ex. Cervera, Royal Design, Cellbes, Swedish Match och Blåkläder. Årligen sker över tio miljoner transaktioner genom vår plattform, till ett värde som överstiger 1,3 miljarder euro. Tillsammans accelererar vi transformationen av den digitala handeln.