Kronans Apotek

Performance Marketing Manager

Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

Profile

Erika Collin

Senior Manager Recruitment
Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar

Om rollen

Som vår Performance Marketing Manager kommer du vara ansvarig för att sätta upp samt testa, analysera och optimera vår digitala annonsering via primärt Googles plattformar. Rollen innefattar att optimera och utvärdera konto- och kampanjstrukturer, målgrupper och resultat för att säkerställa att de möter våra uppsatta mål. För att trivas i rollen behöver du vara analytisk och proaktiv med god kommunikativ förmåga.

Vi arbetar med: Google Ads, GA4, SQL, BigQuery.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader. Önskad start enligt överenskommelse. Du rapporterar till Head of Digital Activation - Jennifer Kovacs. Du välkomnas till vårt fina kontor i Stadshagen, Kungsholmen. Vi tillämpar hybridarbete.

Ansvar & arbetsuppgifter

  • Skapa, optimera och övervaka kampanjer: Utforma och genomföra målinriktade kampanjer inom paid search för att driva lönsam försäljning och uppfylla företagets affärsmål.
  • Datahantering och analys: Ansvara för att hantera, analysera och utvärdera data för att identifiera möjligheter till förbättring och optimering av kampanjer för bästa möjliga resultat.
  • Målsättning och framstegsspårning: Upprätta mätbara mål, spåra framsteg och anpassa budstrategier vid behov för att säkerställa att affärsmålen nås
  • Hantering av feeder och jobba i BigQuery
  • Samarbete med andra team så som Produkt, Sälj, Tech, Marknad osv. för att maximera effektivitet och kvalitet 

Din profil 

För att lyckas i rollen som Performance Marketing Manager är/har du: 

  •  +3 års operativ erfarenhet av digital marknadsföring (främst Paid Search)
  • Djup kunskap inom performance marketing (kampanjplanering, rapportering och optimering) och att strukturera upp konton.
  • Teknisk förståelse för köpt sök, shopping och andra best practice i andra köpta kanaler.
  • Dokumenterad track record av performance, hög produktivitet och att nå uppsatta mål.
  • Stark analysförmåga och erfarenhet av att arbeta med Google Analytics, Google Ads, SQL/BigQuery. 
  • Erfarenhet inom e-handel, gärna från byråsidan.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Ansökan

Om detta låter som rätt utmaning för dig skicka din ansökan så fort som möjligt till oss då vi tillämpar löpande urval. I din ansökan vill vi ha CV eller LinkedIn-profil, ej personligt brev. Vi hanterar inte ansökningar via email. 

I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram.

Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryteringskonsult Erika Collin på erika@beyondretail.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Kronans Apotek

Sedan 3 oktober 2022 ägs Kronans Apotek och Apoteksgruppen av ett gemensamt holdingbolag ägt till hälften var av Euroapotheca och Oriola. Vi kommer tillsammans att gå under det gemensamma varumärket Kronans Apotek. Vi är nu den största apoteksaktören på den svenska marknaden med ca 500 apotek och tredje största aktören sett till omsättning. Tillsammans är vi ca 2300 medarbetare som gör verklig skillnad varje dag, genom att hjälpa kunder till ett liv i bättre hälsa.